صفحه اصلی / سرخط خبرها / مدیریت فرایندمحور و مشارکتی، دو دلیل اصلی دریافت “نشان برنز بهره وری” توسط آلومینای ایران
مدیریت فرایندمحور و مشارکتی، دو دلیل اصلی دریافت “نشان برنز بهره وری” توسط آلومینای ایران

تورج زارع از دلایل دریافت نشان بهره وری برنز در هفتمین جایزه بهره وری معدن و صنایع معدنی می گوید

مدیریت فرایندمحور و مشارکتی، دو دلیل اصلی دریافت “نشان برنز بهره وری” توسط آلومینای ایران

کسب و کار نیوز - مدیر عامل شرکت آلومینای ایران گفت: تبدیل مدیریت سنتی به "فرایندمحور و مشارکتی" در تمامی ارکان مجموعه در حوزه بهره وری، از جمله دلایل شاخص کسب نشان برنز توسط این شرکت در هفتمین جایزه ملی بهره وری معدن و صنایع معدنی ایران، است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، تورج زارع، تصریح کرد: طی شش سال مدیریت در شرکت آلومینای ایران، تمامی تلاش بدنه مدیریتی، کارشناسی و حتی کارگری معطوف به تبدیل مدیریت سنتی به فرایندمحور، سیستمی و استاندارد شده است.

وی افزود: تدوین و اجرای استراتژی جدید متناسب با اهداف کلان، جزو قدم های اولیه در این شرکت بود به طوری که بتوان ضمن شناسایی نقاط ضعف، به برجسته کردن نقاط قوت نیز بپردازیم. زارع ادامه داد: در این مسیر طرح های بهره وری و بهینه سازی فرایند ها را شناسایی و مسیرهایی که به سمت کاهش هزینه ها و قیمت تمام شده می انجامید، مشخص کردیم.

آموزش در تمامی سطوح
زارع با اعلام اینکه طی سال های گذشته ساختار سازمانی نیز متناسب با اهداف، هماهنگ شد، اظهار داشت: آموزش و توانمندسازی از سطوح مدیریتی تا کارشناسی و کارگری،‌ عاملی برای همسو سازی نیروی انسانی با استراتژی های شرکت شده است.
وی همچنین گفت: تشکیل کمیته بهره وری همراه با تدوین اظهارنامه و بررسی اقدامات شرکت های پیشرو در بهره وری از جمله اقداماتی است که مسیر افزایش نرخ بهره وری در آلومینای ایران و کارخانه تولید آلومینیوم را هموار کرد.
زارع با تاکید بر اینکه کار تیمی در شرکت همواره مورد توجه بوده است،‌ تاکید کرد: تلاش کرده ایم که با نگرش شایسته سالاری،‌ پرسنلی که در توانمندسازی این شرکت و افزایش نرخ بهره وری اثرگذار بوده اند مورد تشویق قرار دهیم و چنانچه اقدام مثبتی انجام دهند نتیجه آن را به صورت مالی و غیر مالی مشاهده کنند.

پایش ماهانه فعالیت ها
مدیر عامل شرکت آلومینای ایران، همچنین گفت: تشکیل دفتر کنترل و نظارت (PMO)، اقدام به پایش فعالیت ها به صورت ماهانه می کند. وی ادامه داد: فعالیت ها در راستای افزایش بهره وری در معادن، کارخانه های تولید آلومینا و آلومینیوم و …در قالب استراتژی های بلندمدت و کوتاه مدت پایش می شود.
وی با بیان اینکه استقرار سیستم های مدیریتی در آلومینای ایران،‌ همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده، افزود: پیاده سازی مدیریت های ریسک،‌ دانش، زنجیره تامین و حتی مسوولیت اجتماعی سبب ارتقای جایگاه شرکت شده است.
مدیر عامل شرکت آلومینای ایران به اقدامات خلاقانه این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: با تلاش مدیران و مهندسان موفق به بازیابی سود از کربنات ها شدیم که سال گذشته به عنوان طرح برتر وزارت صنعت معدن و تجارت شناخته شد.
زارع تاکید کرد: به طور کلی استفاده از مدیریت نوین و سیستمی و همچنین مشارکت کارکنان در ارتقای بهره وری، سبب شده شرکت آلومینای ایران همواره به عنوان مجموعه ای پویا شناخته شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.