صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / صدور دستور اجرایی شدن مصوبه مربوط به تعیین تکلیف تجهیزات استخراج رمزارز

آخرین وضعیت طرح خوداظهاری تجهیزات ماینینگ

صدور دستور اجرایی شدن مصوبه مربوط به تعیین تکلیف تجهیزات استخراج رمزارز

کسب و کار نیوز - کمیسیون بلاکچین و رمزارز نصر در نامه نگاری اخیر خود پیگیر تعیین تکلیف دستگاه های ماینر از محمود واعظی سرپرست نهاد ریاست جمهوری شده است که در آخرین اقدام رئیس دفتر رئیس‌جمهور به این نامه پاسخ داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، در این نامه از ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مویدی خرم‌آبادی خواسته شده است نسبت به اجرایی شدن مصوبه هیئت‌وزیران مبنی بر تعیین تکلیف تجهیزات استخراج رمزارز موجود در کشور اقدام صورت گیرد.
هیئت دولت در تیر ماه سال ۱۳۹۹ مصوبه ای درخصوص تعیین تکلیف تجهیزات ماینینگ در کشور در قالب طرح خوداظهاری تصویب کرده و پیرو بند ۵ مصوبه شماره ۳۹۲۲۸/ت ۵۷۳۷۳ه ستاد مبارزه با قاچاق کالا مسئول تدوین آیین نامه اجرای مصوبه مذکور است.
علی بابک نیا، دبیر کمیسیون رمزارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در مورد آخرین وضعیت و موانع اجرای طرح در گفتگو با «کسب و کار» می گوید: «همانطور که پیش از این مزیت های این طرح به دفعات مطالب نگارش شده است و اهمیت اجرای این طرح در جهت گره گشایی از فعالان این صنعت نوین که اغلب دچار پرونده های تعزیراتی شده بودند برای قانون گذاران و مجریان طرح آشکار است، باید به اطلاع برسانیم که ستاد برای اجرای طرح اقدام به تدوین آیین نامه مربوطه کرد و پس از جلسات متعدد و کارشناسی در نهایت آیین نامه مذکور را برای تایید نهایی به دفتر ریاست جمهوری ارجاع کرد.
پس از آن سازمان نظام صنفی رایانه ای در ادامه پیگیری و حل مشکل فعالان این صنعت اقدام به مکاتبه و برگزاری جلساتی با معاونت های ریاست جمهوری کردند که نهایتا منجر به نامه محمود واعظی، رئیس دفتر محترم ریاست جمهوری به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کرده و به صورت رسمی دستور اجرای این طرح را ابلاغ کردند.
با حسن همکاری و دلسوزی ارزشمند مسئول ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جناب آقای سردار مؤیدی و معاونین ایشان، آقای ستایش و معصومی، دستور جلسه فوری برای تصویب نهایی آیین نامه در تاریخ سه شنبه ۲۰ آبان ماه را صادر کردند.
امید است در این جلسه آیین نامه به صورت نهایی تایید و جهت اجرا ابلاغ و بخش عمده ای از مشکلات فعالان این صنعت که بیش از یک سال درگیر پرونده های تعزیراتی بودند مرتفع شود.
گفتنی است طبق این مصوبه، دارندگان تجهیزات ماینینگ موظف به خوداظهاری و ثبت تعداد و نوع تجهیزات ماینینگ خودشان در سامانه وزارت صمت و متعاقبا پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و نهایتا مختومه شدن پرونده های تعزیراتی و عودت تجهیزات جهت بازگشت به چرخه تولید هستند.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.