صفحه اصلی / سرخط خبرها / غریب پور: مدل های بهره وری را به پروژه های تحقیقاتی تبدیل کنیم
غریب پور: مدل های بهره وری را به پروژه های تحقیقاتی تبدیل کنیم

در آیین هفتمین دوره جایزه ملی بهره وری معادن و صنایع معدنی مطرح شد

غریب پور: مدل های بهره وری را به پروژه های تحقیقاتی تبدیل کنیم

کسب و کار نیوز - رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن اشاره به تلاش ایمیدرو در افزایش سطح رقابت پذیری بین بنگاه ها در "بهره وری"، اعلام کرد: به منظور تحقق اهداف معدن و صنایع معدنی در حوزه بهره وری، مدل های بهره وری را به پروژه های تحقیقاتی تبدیل شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور پیش از ظهر امروز در آیین هفتمین دوره جایزه ملی بهره وری معادن و صنایع معدنی افزود: به منظور افزایش سطح رقابت پذیری بین بنگاه ها، باید سطح بهره وری در مجموعه های معدن و صنایع معدنی ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه تحقیقات ما مبتنی بر نیازهای بهره وری سازمان ها و شرکت های زیرمجموعه باشد، گفت: در این دوره شرکت های برگزیده، شرکت هایی بودند که در یک فرآیند زمانی ۳ تا ۴ ساله، موفق به دریافت تندیس شدند. این جریان، جریانی است که انتهای روشنی دارد چراکه فرآیندگونه و مبتنی بر آموزش است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: فرآیند ارزیابی های ایمیدرو، مبتنی بر بازخورد و اصلاح است.
وی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در جایزه بهره وری سالانه رشد داشته است، عنوان کرد: طبق آمار میزان رضایت شرکت ها از نحوه ارزیابی ها در این دوره، ۸۶٫۶ درصد بوده است و به دنبال این هستیم که این میزان رضایت با رفع مشکلات به ۱۰۰ درصد برسد.

دو سیاست جدید برای دوره بعدی جایزه بهره وری
غریب پور در تشریح ۲ سیاست جدید ایمیدرو برای دوره بعدی جایزه بهره وری، گفت: استفاده از فرصت های “بهبود” شناسایی شده در فرآیند ارزیابی جایزه بهره وری به منظور تهیه فهرست اولویت های پژوهشی و همچنین الزام شرکت های تابعه ایمیدرو برای حضور در فرآیند ارزیابی بهره وری، از سیاست های ایمیدرو برای دوره بعدی این همایش خواهد بود.

تبدیل بهره وری به یک جریان مستمر
رئیس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: کشور راهی جز پرهیز از اعمال سلیقه و تبدیل بهره وری به یک جریان مستمر ندارد.
وی افزود: کشور زمانی پیشرفت می کند که “جریان پیشرفت” تداوم داشته و دارای نقطه آغاز و انجام باشد که این فرآیند در ایمیدرو تعریف شده است.

استفاده از ظرفیت های دانشگاه امیرکبیر در توسعه ارزیابی ها
در ادامه این مراسم مدیر آموزش،‌ پژوهش و فناوری ایمیدرو طی سخنانی گفت: شرکت هایی که متقاضی حضور در این جایزه شده اند خود را در سطوح مختلف بهره وری به محک گذاشته اند.
غلامرضا ملاطاهری با اعلام اینکه امسال به منظور توسعه مدل بهره وری، از ظرفیت های دانشگاه امیرکبیر در ارزیابی ها استفاده کردیم، افزود: در ارزیابی ها دو حوزه “مدل بهره وری بخش معدن و صنایع معدنی” و “ارزیابی پروژه ها بهبود” مورد توجه بوده است.
وی اظهار داشت: همه گیری ویروس کرونا فرآیند ارزیابی شرکت ها را دشوار کرد اما با توجه به اهمیت مقوله بهره وری در ایمیدرو، ارزیابی ها به صورت غیرحضوری و ویدیو کنفرانس انجام شد.
این گزارش می افزاید، آیین تقدیر از ۲۵ شرکت بهره ور و ۹ پروژه بهبود بهره وری، پیش از ظهر امروز با حضور خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.