صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / با این اقدامات جان تازه ای به پرینتر خود ببخشید
با این اقدامات جان تازه ای به پرینتر خود ببخشید

با این اقدامات جان تازه ای به پرینتر خود ببخشید

پرینتر‌ها که در دسته تجهیزات و ماشین‌های اداری قرار می‌گیرند، مانند هر وسیله دیگری خراب شده و از کار می‌افتند. تعمیر و در مواردی تعویض و جایگزینی آن‌ها، می‌تواند برای کاربران بسیار گران تمام شود. این عوامل باعث شده، پرینتر‌ها تبدیل به سرمایه کاربران شده و آن‌ها به دنبال راهی برای افزایش عمر آن باشند.

عمر مفید پرینتر‌ها، که از ماشین‌های اداری پرکاربرد محسوب می‌شوند، به عواملی مانند مدل، برند، نوع ملزومات، میزان و نحوه استفاده از آن‌ها بستگی دارد. با رعایت نکاتی ساده که در ادامه به آن اشاره خواهد شد، به راحتی می‌توان از دستگاه نگهداری و عمر مفید آن را افزایش داد.

تمیز کردن پرینتر فراموش نشود!

شاید ساده‌ترین روش برای افزایش عمر پرینتر، تمیز نگه داشتن آن باشد. پرینتر نیز مانند هر وسیله دیگری، برای کارایی بهتر و بیشتر نیاز به نظافت دارد. در حین کار، گرد و غبار زیادی جذب سطح داخلی و خارجی پرینتر می‌شوند. پس بهتر است به صورت روزانه یا هفتگی، با یک دستمال میکروفیبر بدنه بیرونی پرینتر را تمیز کنید. به یاد داشته باشید که لازم نیست از مواد شوینده خاصی استفاده کنید. فقط روزانه قسمت‌های قابل دسترس پرینتر را، با دقت نظافت کنید.

برخی از کاربران، با باز کردن قاب پرینتر قطعات داخلی آن را نیز تمیز می‌کنند. تمیز کردن قطعات داخلی پرینتر، نیاز به مهارت زیادی داشته و هر اشتباهی ممکن است به خرابی قطعات منجر شود. متخصصان توصیه می‌کنند، این پروسه هر چند ماه یکبار با سرویس پرینتر انجام شود. سرویس پرینتر را به افراد ماهر بسپارید، تا با هزینه‌ای اندک، عمر مفید سرمایه خود را افزایش دهید. با یک تعمیرکار پرینتر حرفه ای تماس بگیرید.

تعمیرات پرینتر

استفاده از کاغذ مناسب

یکی از مشکلات رایج پرینتر، گیر کردن کاغذ در آن است. گاهی کاربران هیچ ایرادی در کارکرد دستگاه مشاهده نمی‌کنند، اما بازهم با مشکل گیر کردن کاغذ مواجه می‌شوند.

اغلب اوقات این مشکل، به دلیل استفاده از کاغذ‌های نامرغوب است. پس از قرار دادن کاغذ‌های خیس، مچاله و پاره شده درون پرینتر خودداری کنید. زیرا گیر کردن کاغذ در نهایت، منجر به شکستگی قطعات داخلی پرینتر خواهد شد. قبل از قرار دادن دسته کاغذ‌ها درون سینی، آن‌ها را صاف و یکدست کنید. اگر می‌خواهید بهترین کاغذ را برای پرینترتان انتخاب کنید، به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید.

بهترین کارتریج را انتخاب کنید

کارتریج ارزان، می‌تواند بسیار وسوسه کننده به نظر برسد. بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند، با خرید کارتریج ارزان در بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی کنند. اما این استراتژی در نهایت منجر به، تعمیر پر هزینه پرینتر خواهد شد. زیرا با کارتریج بی کیفیت و تقلبی، جوهر درون پرینتر نشت کرده و به قطعات داخلی آن آسیب‌هایی جدی وارد خواهد کرد. درباره کارتریج مناسب پرینتر خود تحقیق کرده و خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید.

در تعویض کارتریج دقت کنید

یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های پرینتر، تعویض و شارژ کارتریج توسط خود کاربر است. اما اگر این پروسه با دقت و مهارت کافی انجام نشود، باعث صدمه به قطعات داخلی پرینتر می‌شود. به عنوان مثال لمس غلطک سبز رنگ کارتریج در هنگام نصب، کیفیت پرینت را کاهش داده و به چاپگر آسیب می‌رساند. جدا نکردن پلمپ و نوار بالانس از کارتریج نیز، می‌تواند باعث ظاهر شدن کد خطای Supply memory error شود. برای جلوگیری از این مشکلات، تعویض و شارژ تونر پرینتر را به افراد ماهر بسپارید.

شارژ کارتریج

مراقب سینی کاغذ باشید

بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که سینی کاغذ پرینتر را همیشه باز بگذارند. زیرا در صورت نیاز به پرینت، کاغذ درون سینی بوده و کار به سرعت انجام می‌شود. از آن جایی که در برخی از مدل‌های پرینتر، این قطعه از دستگاه بیرون می‌زند، ممکن است در جریان رفت و آمد، به سینی گیر کرده و آن را بشکنید. تعمیر و تعویض قطعات پرینتر، با توجه به مدل و برند دستگاه می‌تواند بسیار هزینه بر باشد. پس بعد از استفاده، سینی کاغذ را ببندید.

سرویس دوره‌ای و مراقبت مداوم

تمامی تجهیزات الکترونیکی، به خصوص لوازم و ماشین‌های اداری گران قیمت برای عمر و راندمان بیشتر نیاز به سرویس و مراقبت اصولی دارند. پرینتر‌ها، ساختار و قطعاتی پیچیده و گران قیمت دارند، به همین دلیل برای سرویس و تعمیر آن‌ها، باید از تکنسین‌هایی ماهر کمک گرفت و آن‌ها را به مراکز شناخته شده خدمات ماشین‌های اداری سپرد. متخصصان توصیه می‌کنند، برای افزایش عمر دستگاه سرویس دوره‌ای آن حداقل سالی یکبار انجام شود. با انجام این پروسه که شامل، تمیز کردن قطعات داخلی، تعمیر و در مواردی تعویض قطعات است، مشکلات و نقص‌های کوچک برطرف شده و در هزینه‌های تعمیر صرفه جویی خواهد شد. در زمینه پرینترهای hp می توانید بسیاری از مشکلات خود را به وسیله مرکز آموزش سایت hp با کلیک روی لینک hp printer support بررسی و رفع کنید.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.