صفحه اصلی / اصناف / درخواست برای تمدید لغو ممنوعیت صادرات رب گوجه فرنگی
درخواست برای تمدید لغو ممنوعیت صادرات رب گوجه فرنگی

درخواست برای تمدید لغو ممنوعیت صادرات رب گوجه فرنگی

کسب و کار نیوز - دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران با بیان اینکه با توجه به تولید کافی رب گوجه فرنگی، افزایش قیمت گوجه‌فرنگی و صادرات رب گوجه فرنگی تاثیری در قیمت این محصول ندارد، گفت: تولیدکنندگان این محصول درخواست دارند لغو ممنوعیت صادرات رب گوجه فرنگی تمدید شود.محمد میررضوی از تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن رب گوجه خبر داد و اظهار کرد: معمولا ۳۵ درصد تولید کشور صادر می‌شود. وی همچنین دلیل افزایش قیمت اخیر گوجه‌فرنگی را تغییر فصل عنوان کرد و گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، گوجه فرنگی حتی در نقاط معتدل هم رشد نمی‌کند که منجر به افزایش قیمت آن شده است. دلیل دیگر افزایش قیمت گوجه فرنگی نیز صادرات این محصول است.

به گزارش کسب و کار نیوز، به گفته میررضوی، با توجه به اینکه به اندازه کافی رب گوجه فرنگی در کشور تولید شده، افزایش قیمت گوجه‌فرنگی و صادرات رب آن تاثیری در قیمت این محصول نخواهد داشت. از طرف دیگر اکنون دیگر فصل تولید رب گوجه فرنگی نیست، چون با قیمت‌های گوجه در فصل سرما تولید رب صرفه اقتصادی ندارد.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران همچنان با بیان اینکه در حال حاضر صادرت رب اسپتیک تا پایان آبان ماه آزاد شده و این رفع ممنوعیت شامل رب فله نمی‌شود، تصریح کرد: رب گوجه فرنگی اسپتیک مخصوص صادرات است و براس مصرف داخل تولید نمی‌شود. این نوع رب گوجه فرنگی تحت خلأ تولید و در کیسه‌های مخصوص نگهداری می‌شود که تا دو – سه سال هم ماندگاری دارد و فقط برای صادرات تولید می‌شود. به طور کلی معمولا واردکنندگان رب غیر اسپتیک را نمی‌خرند.

وی افزود: تولیدکنندگان درخواست دارند لغو ممنوعیت صادرات رب گوجه فرنگی تمدید شود، چراکه از طرفی در حال حاضر دولت به ارز نیاز دارد و از طرف دیگر حفظ مشتری صادراتی راحت نیست و در صورت وقفه افتادن بین فروش محصول، مشتری از دست می‌رود که به زیان تولید کننده و کشور است. به گفته این مقام مسئول، دولت برای عرضه کافی و کنترل قیمت رب گوجه فرنگی در مقاطعی صادرات آن را ممنوع می‌کند، اما فعلاً این محصول به اندازه کافی در کشور تولید شده و دلیلی برای ممنوعیت صادرات آن وجود ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.