به گزارش کسب و کار نیوز، کسب و کارهای اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی، جهت پاسخگویی به هر یک از شکایات دریافتی خود، به طور کلی ۶ روز مهلت خواهند داشت. به گونه ای که از زمان ثبت شکایت، مهلت اولیه ۷۲ ساعت جهت پاسخگویی به شکایت دریافتی وجود دارد. در صورت عدم پاسخگویی کسب و کار در طی ۷۲ ساعت اولیه به آن شکایت، یک تأخیر برای وی ثبت شده و ۴۸ ساعت مهلت پاسخگویی دوم به وی اعطا می شود. در صورتیکه کسب و کار در طول این مهلت زمانی هم به شکایت دریافتی پاسخی ارائه ننماید یک تأخیر دیگر برای وی ثبت شده و در نهایت مهلت زمانی پایانی که ۲۴ ساعت است به وی اعطا می شود. در صورت عدم پاسخگویی کسب و کار پس از گذشت ۲۴ ساعت نهایی، شکایت ثبت شده به عنوان شکایت بدون پاسخ در کارتابل و پروفایل اینماد کسب و کار ثبت خواهد شد.
لازم به ذکر است که در فرآیند قبلی، کسب و کارهای محترم از سه مهلت زمانی ۹۶ ساعته یعنی ۱۲ روز برای پاسخگویی به شکایات بهره مند بودند که در به روزرسانی جدید، این مهلت به ۶ روز و سه فرصت زمانی ۷۲، ۴۸ و ۲۴ ساعت تغییر کرده است.