صفحه اصلی / اسلایدر / چرا کارتن‌های خالی به بانه می‌رود؟
چرا کارتن‌های خالی به بانه می‌رود؟

چرا کارتن‌های خالی به بانه می‌رود؟

کسب و کار نیوز - خرید و فروش کارتن‌های خالی اجناس خارجی، کسب‌وکار پررونقی شده و گویا از دیوار و خرید و فروش‌های یکی و دوتایی فراتر رفته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، بخش مهم کارتن‌های خالی به بانه و کردستان می‌رود، محصول ایرانی داخل آن می‌گذارند و با برچسب خارجی به مشتری می‌فروشند.
?«خود مدیران شرکت‌های داخلی می‌دونن که گاهی نصف محصول تولیدی آنها به بانه و کردستان می‌ره، برچسب جنس خارجی می‌خوره و به اسم جنس اصل بر می‌گرده توی بازار!»
«از دبی جنس تقلبی میارن. همونجا با دستگاه لیرز برند قبلی را پاک می‌کنن، برند جدید را می‌نویسن و می‌گذارن تو این کارتن‌ها و می‌فروشن به من و شما.» این توضیح عماد است که در امین حضور مغازه دارد.
صالح، فروشنده لوازم خارجی در بندرعباس است. او می‌گوید امکان ندارد چنین اتفاقی در دبی بیفتد.
«خودشون توی امین حضور همه این کارها را انجام می‌دن. چون آوردن جنس از دبی دردسرش زیاده. مگه تو ایران جنس نیست که بریم از دبی بیاریم؟»
می‌گوید «رفتم امین حضور یخچال و ماشین لباس‌شویی بخرم، فروشنده وقتی فهمید همکاریم پرسید کالای مونتاژی داریم و اصلی. کدوم را می‌خوای؟»
همانجا در خود امین حضور یک خانه بود با حیاط خیلی بزرگ. پر از جنس بود با ۱۰۰ تا کارگر. یکی لیزر می‌کرد، یکی لیبل می‌زد، یکی مهر می‌زد.
«ظرفشویی داشتن با لیزر برند زیمنس زده بودن. برشوشور و لیبل‌ها را هم چاپ‌ می‌کنن و می‌چسبونن. کار این خط تولید با خرید یه کارتن از من و شما که راه نمی‌افته. خودشون عین کارتن زیمنس و بوش و … را چاپ می‌کنن.»
یکی دیگر از فروشندگان می‌گوید «قبل تحریم‌ها جنس متفرقه از سلیمانیه عراق می‌اومد بانه و سردشت. همونجا لوگو و برچسب را کپی می‌کردن کارتن هم فراوون بود. چون هنوز جنس اصل تو بازار زیاد بود.»
اما حالا کارتن‌های دست دوم خیلی قیمتی شده چون کم هم هست.
«نصاب کارتن را از مردم می‌گیره، ۵۰۰ هزار تومن می‌فروشه به دلال، دلالم کارتن را بین یک تا دو میلیون می‌فروشه به همون شرکت‌های تقلبی که جنس ایرانی را به اسم اصل وارد بازار می‌کنند.»

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.