صفحه اصلی / اسلایدر / تخلفات آشکار در خوابگاه های خودگردان
تخلفات آشکار در خوابگاه های خودگردان

ساکنان خوابگاه: به کجا شکایت بریم تا صدایمان شنیده شود؟

تخلفات آشکار در خوابگاه های خودگردان

کسب و کار نیوز - «جذب رنگ و لعاب عکس های سایت شدم و زمانی که به تهران آمدم تا از نزدیک پانسیون را ببینم، همه چیز در نگاه نخست عالی بود؛ اما داستان از زمانی آغاز شد که پس از چندی رفت و آمد مردی به طبقه نخست توجهم را جلب کرد.»

 

به گزارش کسب و کار نیوز، «جذب رنگ و لعاب عکس های سایت شدم و زمانی که به تهران آمدم تا از نزدیک پانسیون را ببینم، همه چیز در نگاه نخست عالی بود؛ اما داستان از زمانی آغاز شد که پس از چندی رفت و آمد مردی به طبقه نخست توجهم را جلب کرد.»
افراد زیادی برای پیدا کردن کار مناسب یا پیشرفت در شغل مورد علاقه خود به تهران سفر می کنند. بسیاری از آنان برای یافتن سرپناهی امن و اسکان، پانسیون های خصوصی را برای خود برمی گزینند غافل از اینکه این پانسیون ها فاقد مجوزهای لازم برای فعالیت بوده و به دنبال آن سوءاستفاده هایی از سوی مسئولان و افراد سودجو صورت گرفته و پول های زیادی را به جیب می زنند. در این میان پانسیون های بدون مجوز تاکنون مشکلات زیادی برای دانشجویانی که دانشگاه هایشان تعهدی در قبال اسکان آنان ندارند و افرادی که به منظور کار به تهران سفر می کنند ایجاد کرده اند. خیلی از پانسیون ها نیز مجوز دارند اما تخلفات آشکاری را انجام می دهند ولی به واسطه ارتباطاتی که دارند شکایات متعدد ساکنان خود را به راحتی بلااثر می کنند.
دختران شهرستانی آدرس این پانسیون ها را اغلب از طریق اینترنت یا به واسطه دوستانی که در تهران دارند، پیدا می کنند و در آنجا ساکن می شوند. مسئولان این پانسیون ها وقتی می بینند افراد زیادی ناگزیرند برای یافتن سرپناه در آنجا ساکن شوند قیمت بالا پیشنهاد می دهند.
نمونه این امر یک پانسیون دخترانه در شمال تهران است که به واسطه تبلیغات رنگ و لعاب داری که در سایت خود گذاشته و کامنت هایی که پشتیبان سایت قرار می دهد دختران شهرستانی را جذب و هزینه های بسیار زیادی را از این طریق به جیب می زند. دختران ساکن در این خوابگاه از مدیریت این خوابگاه به ستوه آمده اند اما نمی دانند به کجا شکایت برند.
زهرا دختر جوان شهرستانی دارای مدرک کارشناسی یک سالی است برای کار به تهران آمده و در حال حاضر در پانسیونی سکونت دارد که آرامش را از او ربوده و خاطرات بدی از بی نظمی، نحوء برخورد بد مدیر خوابگاه و ورود آقا به پانسیون ویژه دختران دارد. او در خصوص مشکلات پانسیون به «کسب و کار» می گوید: «جذب رنگ و لعاب عکس های سایت شدم و زمانی که به تهران آمدم تا از نزدیک پانسیون را ببینم، همه چیز در نگاه نخست عالی بود؛ اما داستان از زمانی آغاز شد که پس از چندی رفت و آمد مردی به طبقه نخست توجهم را جلب کرد.»

 

عکس های غیرواقعی برای جذب مشتری در سایت خوابگاه

او با بیان تخلفات متعدد مدیر خوابگاه به «کسب و کار» می گوید: «برخلاف قانون رفت و آمد این مرد به پانسیون ما به راحتی صورت می گیرد.»
زهرا ادامه می دهد: «وقتی به مدیر خوابگاه انتقاد کردیم که چرا آقایی در پانسیون ویژه دختران رفت و آمد دارد، منکر این موضوع شد. این در حالی است که حتی لباس های آن آقا روی پشت بام پهن بود و همه بچه ها شاهد آن بودند و حتی عکس های آن موجود است.»

 

هزینه های نجومی خوابگاه دختران

یکی دیگر از دخترانی که در این خوابگاه ساکن است، به «کسب و کار» می گوید: «وقتی برای کارم به تهران آمدم در این منطقه بسیار جستجو کردم تا خوابگاهی در نزدیکی محل کارم پیدا کنم و این خوابگاه تنها موردی بود که یافتم. بنابراین مجبور شدم برای اسکان این خوابگاه را برگزینم؛ در حالی که هزینه اقامت در آن با یک واحد آپارتمان برابری می کند.»

 

دختران به دلیل چند دقیقه دیررسیدن مجبورند شب را در خیابان بمانند

زهرا می گوید: «بارها شده که بچه ها چند دقیقه دیرتر از ساعت ۱۱ شب به خوابگاه برسند. هرچه در بزنند مدیر خوابگاه در را باز نمی کند و آنها مجبورند شب را جایی سپری کنند تا صبح شود و بتوانند وارد خوابگاه شوند. خودتان می دانید که دختران شب ها در خیابان نمی توانند بمانند و امنیت آنها در خطر است. این در حالی است که ما جایی به جز خوابگاه برای اقامت در تهران نداریم.»

 

بارها شکایت کرده ایم اما به راحتی پرونده مختومه می شود

او ادامه می دهد: «نه تنها من، که دوستانم نیز بارها به مراجع مربوطه شکایت کرده اند اما مدیر پانسیون به واسطه ارتباطاتی که دارد نه تنها جریمه ای پرداخت نمی کند، بلکه سری به آنجا می زند و با خوش و بشی پرونده را مختومه می کند.»
او در پایان گفت: «با این وجود مانده ایم به کجا شکایت ببریم.»

 

رفتار غیراخلاقی مسئول خوابگاه با دختران

مریم دختر دیگری است که مجبور شده به واسطه کارهای غیراخلاقی مسئول خوابگاه، این خوابگاه را ترک کند. او به «کسب و کار» می گوید: «وقتی با مسئولان خوابگاه قرارداد امضا کردم، اتاقی را در اختیار من گذاشتند که فاقد سیستم گرمایشی بود و من مجبور شدم زمستان را بدون شوفاژ یا بخاری سپری کنم. در این زمان هرچه به مسئولان خوابگاه اعتراض کردم که در زمستان بدون سیستم گرمایش نمی توان زندگی کرد، مدیر خوابگاه می گفت از دو پتو استفاده کن.»
او ادامه می دهد: «زمانی که بهمن ماه شد و چند روزی به خانه برگشتم، زمان برگشت متوجه شدم که شوفاژ به اتاق من اضافه شده زیرا بازرس به آنها ایراد گرفته بود.»

 

قوانین متناقض در خوابگاه

مریم ادامه می دهد: «این خانوم خوابگاه را دانشجویی- کارمندی کرده است و زمان ثبت نام اعلام می کند که دانشجویان زمان خاموشی ندارند و می توانند تا نیمه شب بیدار بمانند؛ اما بعد از دو سه ماه اقامتم در خوابگاه، این خانم ساعت ۱۱ و نیم شب خاموشی می زد و عملا وقتی به خوابگاه می رسیدیم، هیچ کاری نمی توانستیم انجام بدهیم. وقتی هم که به او اعلام می کردیم که همه ما دانشجو هستیم و شب ها کار داریم، می گفت به من ربطی ندارد. در عمل تنها می خواست به بچه ها زور بگوید.»

 

هزینه خرابی های گذشته را از ما طلب می کرد

مریم ادامه می دهد: «در خوابگاه ما یک چایساز چینی داشتیم که خراب بود. مدیر خوابگاه می گفت که شما آن را خراب کرده اید و باید هزینه آن را بپردازید. با اینکه خرابی چایساز چینی کار ما نبود، اما قبول کردیم. با این حال این خانم هزینه چایساز فلری را از ما می خواست که مربوط به گذشته بود و ما اصلا آن را ندیده بودیم. حتی در اواخر هزینه اتویی که در خوابگاه خراب بود را از ما می خواست؛ در حالی که من اصلا از اتو استفاده نمی کردم و لباس هایم را به خشکشویی می دادم.»
او می گوید: «در این میان این خانم با بچه ها طرح دوستی می ریخت و میان آنها دوبه هم زنی می کرد و از هر دختری آتویی می گرفت تا بتواند علیه او به کار گیرد تا او نتواند شکایت کند. این موضوع در مورد خود من هم صدق می کند. به همین دلیل تاکنون شکایت نکرده ام.»

 

پولی که با تاخیر برمی گرداند

او می گوید: «حتی زمانی که بچه ها از خوابگاه می روند پول آنها را ۴۰ روز بعد پرداخت می کند و از ودیعه آنها برداشت هایی دارد که عادلانه نیست. در عین حال زمانی که اعتراض می کنند آنها را تهدید می کند که اگر پیگیری و شکایت کنید، من هم به خانواده هایتان اطلاع می دهم که فلان شب با دوستانت بیرون بودی یا فلان کار را کردید.»
او ادامه می دهد: «بارها شده که دختران را با اثاثیه آنها به خاطر چند دقیقه دیر رسیدن بیرون ریخته و ما بارها شاهد این موضوع بوده ایم.»

همچنین مطالعه کنید:

نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۲ درصد رسید+ جدول

به گزارش کسب و کار نیوز، طبق آمار بانک مرکزی، میانگین وزنی نرخ بهره بین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.