چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / درخواست رفع انحصار در روند صدور مجوز تاسیس صنعت استخراج رمزارز
درخواست رفع انحصار در روند صدور مجوز تاسیس صنعت استخراج رمزارز

ازسوی انجمن بلاکچین ایران انجام شد

درخواست رفع انحصار در روند صدور مجوز تاسیس صنعت استخراج رمزارز

کسب و کار نیوز - فعالان حوزه استخراج رمزارز در حالی به انحصار در مجوزدهی به دستگاه های ماینر اعتراض دارند که پیش از این هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به منظور رفع موانع تولید اخذ بیش از یک پروانه در یک پلاک ثبتی را بلامانع دانسته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، فعالان حوزه استخراج رمزارز در حالی به انحصار در مجوزدهی به دستگاه های ماینر اعتراض دارند که پیش از این هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به منظور رفع موانع تولید اخذ بیش از یک پروانه در یک پلاک ثبتی را بلامانع دانسته است.
در همین راستا انجمن بلاکچین ایران با ارسال نامه ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار این شده که همان گونه که امکان دریافت چند مجوز فعالیت برای یک واحد ثبتی وجود دارد فعالان این صنعت نیز بتوانند از چنین امکانی برخوردار شوند.
از زمانی که در سال گذشته ماینینگ به عنوان یک صنعت در ایران پذیرفته شد، هرچند صنعتگران این حوزه با مشکلات بسیار زیادی در مقایسه با دیگر صنایع روبه رویند اما بر یک اصل واحد تاکید دارند که مکان استقرار واحد استخراج کننده رمزارز باید به چشم دیگر صنایع دیده شود. در این راستا وزارت صنعت مکلف است به منظور بهره برداری از ظرفیت های بلااستفاده نسبت به صدور یک یا چند مجوز برای متقاضی یا متقاضیان استخراج ارز دیجیتال در یک پلاک ثبتی یا یک کدپستی مشروط به توافق مالک یا مالکین با رعایت صدور جواز تاسیس، پروانه بهره برداری و قوانین و مقررات محیط زیست برای مدت یک سال اقدام کند.

اصل این نامه را می توانید از اینجا بخوانید.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.