صفحه اصلی / اجتماعی / احیای ۱۱۰ واحد صنعتی راکد توسط بنیاد برکت
احیای ۱۱۰ واحد صنعتی راکد توسط بنیاد برکت

مدنی در قزوین خبر داد:

احیای ۱۱۰ واحد صنعتی راکد توسط بنیاد برکت

کسب و کار نیوز - مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از احیای ۱۱۰ واحد صنعتی راکد و نیمه‌تعطیل توسط این بنیاد خبر داد. امیرحسین مدنی در مراسم افتتاح طرح مشارکت اقتصادی بنگاه‌محور برکت در استان قزوین با بیان این مطلب افزود: ستاد اجرایی فرمان امام در سال جهش تولید احیای ۱۱۰ واحد صنعتی راکد و غیرفعال را بر عهده بنیاد برکت واگذار نموده که بنیاد برای این منظور ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی بنیاد برکت، علاوه بر آغاز به فعالیت مجدد ۱۱۰ واحد صنعتی بیش از ۶ هزار میلیارد ریال از سرمایه‌های راکد مردم نیز فعال می‌شود. مدنی درباره اشتغال‌زایی از طریق احیای واحدهای صنعتی راکد نیز گفت: احیای این ۱۱۰ واحد صنعتی راکد و نیمه‌تعطیل، ایجاد ۸ هزار فرصت شغلی را در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته به‌دنبال دارد.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، بیش از ۳۶ هزار واحد صنعتی راکد و نیمه‌تعطیل در کشور وجود دارد.
وی در این‌باره توضیح داد: احیا و فعال شدن دوباره این تعداد واحد صنعتی علاوه بر اشتغال‌زایی، افزایش ظرفیت تولید و برطرف شدن نیازهای کشور را در پی خواهد داشت. مدنی با بیان این‌که کشور در حوزه نقدینگی دچار مشکل است، اظهار داشت: امروزه شاید نزدیک به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در اختیار مردم است که متاسفانه برنامه‌ای برای جذب و استفاده از این سرمایه وجود ندارد و این نقدینگی در حوزه‌هایی صرف می‌شود که نتیجه‌اش افزایش تورم و از دست رفتن سرمایه مردم است. مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: صادرات ۱۵ میلیون دلار از محصولات ۱۱۰ واحد صنعتی احیا شده در سال ۹۹ در دستور کار است و همچنین به میزان ۵ میلیون دلار از واردات و ارزبری جلوگیری می‌شود. وی با تاکید بر این‌که واحدهای صنعتی مورد حمایت بنیاد برکت در مناطق محروم واقع شده‌اند،‌ یادآور شد: باید نقدینگی و سرمایه مردم را به سمت تولید سوق داد.
مدنی با اشاره به افتتاح طرح مشارکت اقتصادی بنگاه‌محور برکت در استان قزوین بیان کرد: سرمایه‌گذاری ۱۰۴ میلیارد ریالی بنیاد برکت در شرکت آبگون پلیمر توان البرز باعث ایجاد اشتغال برای ۱۸۰ نفر شده است. مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: بنیاد از سال ۹۸ اقدام به‌مشارکت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این واحد صنعتی فعال در حوزه تولید انواع مخازن پلی اتیلن به عنوان یکی از نیازهای کشور کرده است و برای توسعه فعالیت‌های آن نیز اعلام آمادگی می‌کند.
مدنی همچنین در سفر خود به استان قزوین ۴۳۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت را در مناطق محروم این استان افتتاح کرد.
راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی بنیاد برکت باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۱۲۹۰ نفر شده است. دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه و استاندار قزوین از دیگر برنامه‌های سفر رئیس بنیاد برکت به این استان بود. مدیرعامل بنیاد برکت در دیدار با امام جمعه قزوین و نماینده ولی فقیه در این استان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت: در استان قزوین ۲۰۸ پروژه انجام شده که ۱۲۳ پروژه در حوزه توانمندسازی اقتصادی است.
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نیز تاکید کرد: نگاه ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت در راستای توانمندسازی افراد بسیار ارزشمند و راهگشاست.‌‌ خدمات اقتصادی، عمرانی و زیرساختی ستاد اجرایی فرمان امام موجب تقویت روح امید در جامعه می‌شود.
هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین نیز در دیدار با مدیرعامل بنیاد برکت گفت: استان قزوین در حوزه مدارس و مراکز بهداشتی در برخی از بخش‌ها با وضعیت مطلوبی روبرو نیست و نیازمند حمایت‌های دستگاه‌هایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.