صفحه اصلی / اصناف / بازار / آشنایی با یکی از عجیب ترین انواع پمپ
آشنایی با یکی از عجیب ترین انواع پمپ

آشنایی با یکی از عجیب ترین انواع پمپ

کسب و کار نیوز - پمپ دنده ای دسته ای از پمپ ها می باشند که برای جابجایی و پمپاژ مواد غلیظ مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو به آنها پمپ غلیظ کش نیز گفته می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، انتخاب پمپ دنده ای برای مهندسین و صنعتگران از اهمیت بالایی برخوردار است و دقت و وقت گذاشتن برای انتخاب آن از خسارت های احتمالی بعدی می کاهد. انتخاب پمپ دنده ای به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. از جمله آن می توان به ویسکوزیته سیال ، میزان خورندگی ، نوع کاربری (مصارف بهداشتی، مواد غذایی، صنعتی و …) و هد و دبی مورد نیاز اشاره کرد.

پمپ دنده ای از جمله پمپ های جابه جایی مثبت هستند که به کمک چرخش چرخ دنده های داخل آن سیال را به فشار مورد نظر می رساند.  معمولا در پمپ های دنده ای از یک تا چند چرخ دنده استفاده می شود که یک محیط خلا را برای ارسال سیال به وجود می آورند. این مدل از پمپ ها می تواند شامل قطعات دیگری از جمله شفت، رتور و پوشش اطراف باشد. پمپ دنده ای برای پمپ کردن و جابجایی مایعاتی که وزن حجمی بالا و فشار کم (زیر ۸ بار) دارند. طراحی شده اند. مایعات پمپ شده باید دارای خاصیت خود دارای خاصیت خود روغن کاری و بدون اصطکاک جامد یا خورنده و ناخالص باشد.

گروه کالا صنعتی با افتخار نمایندگی پمپ دنده ای ایران تولید است و تمامی محصولات این برند خوب ایرانی نظیر پمپ دنده ای (غلیظ کش) استفاده شده در صنایع موکت ، چسب ، مازوت و … را تهیه و توزیع می کند. شرکت ایران تولید با نیم قرن تجربه در زمینه ساخت پمپ دنده ای امروزه با دانش فنی ، تجهیزات سخت افزاری و ماشین آلات مدرن و بهره مندی از تلاش مهندسین و متخصصین خود در خدمت صنایع کشور است. شرکت ایران تولید نیز با تلاش فراوان توانسته است جایگاه متمایزی در صنعت تولید پمپ دنده ای داشته باشد.

مراجعه به سایت کالا صنعتی جهت آگاهی از نحوه خرید اینترنتی پمپ دنده ای ایران تولید و برقراری ارتباط با کارشناسان ما جهت گرفتن قیمت پمپ دنده ای ایران تولید.

پمپ دنده ای

 

کاربرد پمپ دنده ای

پمپ دنده ای گردشی برای پمپ کردن سیستم روغن کاری موتور ، سوخت ، نفت ، گاز ، خمیر و دیگر مایعات خود روغن کاری که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند توصیه شده است.

پمپ دنده خارجی

پمپ دنده خارجی از جمله پمپ های جابه جایی مثبت هستند که قدمت آن ها به اواخر قرن ۱۶ میلادی بر می گردد. این مدل از پمپ ها به کمک چرخش دندانه های چرخ دنده اقدام به جابه جایی سیال در جهت مورد نظر می کنند. این مدل از پمپ ها دارای دو چرخ دنده و شفت مجزا می باشند. یکی از این شفت ها به موتور الکتریکی متصل می باشد که به عنوان چرخ دنده رتور شناخته می شود. این چرخ دنده با اتصال به چرخ دنده ثابت موجب انتقال سیال می شود. مدل های چرخ دنده، ابعاد و مواد آن می تواند متناسب با نوع کاربری و صنعت مورد استفاده متغیر باشد. پمپ دنده ای می توانند از دبی ۲۰ میلی لیتر بر دقیقه تا ۵۰ لیتر بر دقیقه را انتقال داده و تا فشارهای بیشتر از ۵۰۰ بار نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

شرکت های زیادی در ایران تولید کننده پمپ دنده خارجی هستند که از آن بین میتوان به ایران تولید، پمپ نقش جهان ، تهران تولید و بسیاری شرکت های دیگر اشاره کرد.

پمپ دنده داخلی

پمپ دنده داخلی دارای شرایط عملکردی مشابه با پمپ دنده خارجی هستند با این تفاوت که چرخ دنده های درگیر در سایزهای مختلفی هستند که یکی از آن ها در درون دیگری قرار دارد. چرخ دنده بزرگتر (رتور) به عنوان چرخ دنده داخلی شناخته می شود این مدل از چرخ دنده ها دارای دندانه هایی هستند که در سمت داخلی طرح ریزی شده اند. در داخل این چرخ دنده یک چرخ دنده کوچکتر قرار دارد که مرکز آن با مرکز چرخ دنده اول متفاوت است. این طراحی بدین صورت است که دندانه های چرخ دنده در یک نقطه درگیر شوند.

یک پینیون و بوشینگ به پوشش پمپ متصل شده است که موجب نگهداری چرخ دنده کوچکتر می شود. یک دیواره هلالی شکل یا فاصله انداز فضای خالی که توسط محورهای غیر هم راستا چرخ دنده ایجاد شده است را پر می کند. این تجهیز علاوه بر پر کردن فضای خالی به عنوان تجهیزی برای آببندی بین قسمت ورودی و خروجی پمپ استفاده می شود.  مراحل عملکردی چرخ دنده های داخلی مشابه چرخ دنده های خارجی است.

پمپ دنده ای

مزایا پمپ دنده ای

  •   نگهداری ساده
    •     داری بازه وسیع از ویسکوزیته سیالات عملکردی
    •     خروجی قابل کنترل
    •     سادگی در بازسازی
    •     حساسیت کمتر به کاویتاسیون

معایب پمپ دنده ای

  •   دارای نویز بالایی هستند
    •     سیال باید خورنده نباشد

راهنمای راه اندازی پمپ دنده ای

  • ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺟﻬﺖ ﭼﺮﺧﺶ ﻣﻮﺗﻮر ﻗﺒﻞ از اﺗﺼﺎل ﭘﻤﭗ ﺑﻪ اﻟﻜﺘﺮوﻣﻮﺗﻮر
  • ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ alignment ﻛﺮدن ﻛﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﺗﻌﻤﻴﺮات اﻧﺠﺎم می‌شود
  • ﭘﻴﺶ ﮔﺮم ﻛﺮدن ﭘﻤﭗ
  • ﺣﺼﻮل اﻃﻤﻴﻨﺎن از ﺑﺎز ﺑﻮدن ﺷﻴﺮﻫﺎی ورودی و ﺧﺮوجی
  • ﺣﺼﻮل اﻃﻤﻴﻨﺎن از ﻋﺪم ﮔﻴﺮ داﺷﺘﻦ ﺷﺎﻓﺖ
  • اﻃﻤﻴﻨﺎن از ﻧﺼﺐ ﻓﻴﻠﺘﺮ ﻳﺎ اﺳﺘﺮﻳﻨﺮ
  • درصورتیکه ﺑﺮای روان کاری بیرینگ های ﺧﺎرجی از روﻏﻦ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﻮد، level روﻏﻦ موردنیاز آن‌ها را چک ﻛﻨﻴﺪ.
  • ﭼﻚ level ﺳﻴﺎل

برای دریافت لیست قیمت پمپ دنده ای به سایت کالا صنعتی به عنوان نمایندگی اصلی و رسمی پمپ دنده ای در ایران سر بزنید. قیمت مناسب، مشاوره رایگان برای انتخاب پمپ دنده ای و خدمات پس از فروش عالی، تنها بخشی از خدمات کالا صنعتی به شمار می رود. کالا صنعتی بزرگترین سایت فروش آنلاین کالای صنعتی در ایران است که امکان پرداخت در محل در کلان شهر ها را دارد. کالا صنعتی علاوه بر پمپ صنعتی، یکی از تامین کنندگان پمپ آب خانگی در سراسر ایران است و عاملیت فروش انواع پمپ پنتاکس، پمپ دیزل ساز، پمپ الکتروژن، پمپ لئو و بسیاری برند های دیگر به شمار می رود. www.kalasanati.com

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.