صفحه اصلی / اصناف / دلایل گرانی گوجه فرنگی و پیاز
دلایل گرانی گوجه فرنگی و پیاز

قیمت تا ۴۰ روز آینده متعادل می‌شود

دلایل گرانی گوجه فرنگی و پیاز

کسب و کار نیوز - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به تغییر فصل و کاهش تولید و عرضه برخی محصولات صیفی، گفت: تا ۴۰ روز آینده با ورود محصولات جنوب به بازار، قیمت‌ها متعادل خواهد شد.

اسدالله کارگر درباره دلایل گرانی قیمت گوجه فرنگی و پیاز در بازار گفت: تغییر فصل و کاهش تولید این محصولات از جمله دلایل این امر است. تولید در مناطق اطراف تهران از جمله ورامین، کرج و شهریار به دلیل کاهش دما کم شده و در نتیجه قیمت‌ها بالا رفته است.وی با بیان اینکه قیمت این محصولات با ورود تولیدات جنوب کشور متعادل خواهد شد، افزود: حدود یک ماه تا ۴۰ روز آینده محصولات جنوب کشور وارد بازار می‌شود و نرخ‌ها متعادل خواهد شد. کارگر درباره اینکه آیا با توجه به تعطیلات پیش رو آیا پیش بینی افزایش قیمت بیشتر برای این محصولات را دارید؟، افزود: خیر، پیش بینی نمی‌کنیم که قیمت‌ها بیش از این افزایش یابد.

وی ادامه داد: هم اکنون میانگین قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم پیاز قرمز در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ۴ تا ۶ هزار تومان، پیاز شیری نیز ۴ تا ۶ هزار تومان، پیاز زرد ۳.۵ تا ۵.۵ هزار تومان، گوجه فرنگی ۶ تا ۱۰ هزار تومان و سیب زمینی نیز ۱۷۰۰ تا ۳,۵۰۰ تومان است.کارگر در واکنش به این مساله که قیمت گوجه فرنگی در برخی مناطق شهر تا کیلویی ۱۵ هزار تومان هم رسیده است، گفت: فروشندگان در مراکز خرده فروشی مجاز هستند تا ۳۵ درصد سود به نرخ فاکتوری که دارند اضافه و محصول را عرضه کنند بنابراین باید حتماً فاکتور داشته باشند و بدون فاکتور نمی‌توانند اعمال قیمت کنند.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.