صفحه اصلی / اصناف / بازار / معرفی لوله های فولادی و کربن و تولیدکنندگان برتر
معرفی لوله های فولادی و کربن و تولیدکنندگان برتر

معرفی لوله های فولادی و کربن و تولیدکنندگان برتر

کسب و کار نیوز - صنایع فلزی، از مهم‌ترین صنایع مورداستفاده در جهان هستند. یکی از مهم‌ترین محصولات موردنیاز در بازار آهن و فولاد، لوله‌های فولادی و کربن هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز، این لوله‌ها، نوعی لوله فولادی یا آهنی هستند که برای حفاظت در برابر رطوبت محیطی و واکنش‌های اکسیداسیونی، گالوانیزاسیون می‌شوند.روش گالوانیزه کردن این لوله‌ها به‌صورت گرم و سرد است. لوله‌های گالوانیزه بر اساس جنس فلز اولیه و بر اساس روش‌های تولید و کاربردهای آن، دسته‌بندی می‌شوند. کاربرد اصلی لوله‌های گالوانیزه فولادی و کربنی در شبکه‌های آب‌رسانی ساختمان‌ها، سیستم‌های فاضلاب و تجهیزات تهویه هوا می‌باشد. مسائل مختلفی بر کیفیت و قیمت لوله‌های کربن و استیل تأثیر دارد. محل نصب، کیفیت ساخت، جنس لوله‌ها، نحوه نصب و … عوامل مؤثر بر خریدوفروش این نوع لوله ها هستند. نکته مهمی که در خریدوفروش لوله‌های استیل، وجود دارد این است که، انواع اتصالات این لوله‌ها نیز باید ارائه شوند. شرکت‌های فروشنده اتصالات، متنوع بوده و در بازار ایران جنس تقلبی، نیز گاهی ارائه می‌شود. پس باید از شرکت‌های معتبر که جنس اصل ارائه می‌دهند، خرید کرد. شایان ذکر است که خدمات پس از فروش، برای لوله های کربن و استیل هم از مهم‌ترین معیارهای خرید این محصول است.

معرفی بهترین تأمین‌کنندگان و تولیدکنندگان لوله فولادی در کشور

در کشور ایران، شرکت‌ها و گروه‌های بازرگانی مختلفی در صنایع فلزی فعالیت دارند. بعضی شرکت‌ها، در زمینه تولید و توزیع لوله‌های فولادی، استل، کربن و گالوانیزه، به‌صورت تخصصی فعالیت دارند. تنوع این شرکت ها زیاد است. بنابراین باید از کیفیت محصولات آنها، مطمئن شد.

حال سوال اساسی این است که از کجا مطمئن شویم، کدام شرکت‌ها، محصول بهتری در زمینه این لوله ها ارائه می‌کنند؟ برای شناخت شرکت‌های برتر تولیدکننده، در حوزهانواع لوله هاس استیل و کربن با ما همراه شوید:

کارخانه لوله سپنتا

کارخانه لوله سپنتا یکی از شرکت‌های تولیدکننده لوله‌های گالوانیزه و استیل است. این شرکت، پروفیل‌های فولادی و لوله‌های گالوانیزه با نام همین شرکت (سپنتا)، تولید می‌کند. شرکت سپنتا، ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن دارد و در تهران و اهواز، واحد تولید دارد. از سال ۱۳۸۰ واحدهای دیگری به این کارخانه اضافه شدند. ظرفیت تولیدی این مجموعه ۱۴۰ هزار تن در سال است. شرکت لوله سپنتا دارای ۳ خط تولید لوله گالوانیزه گرم است. از نظر وزن و ضخامت، لوله‌های گالوانیزه شرکت سپنتا به دو دسته لوله‌های سبک و سنگین، تقسیم می‌شوند. این شرکت برای اتصال لوله‌ها، از اتصالات مک از کشور چین و توپی از کشور برزیل، استفاده می کند.

گروه تولیدی بنیاد برق

گروه تولیدی بنیاد برق، دیگر شرکت تولیدکننده و تأمین‌کننده لوله‌های فولادی صنعتی است. این گروه تولیدی با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف همکاری داشته است. گروه تولیدی بنیاد برق با قرارگاه خاتم‌الانبیاء، شرکت نسیم شمال و شرکت پتروشیمی جهرم و شرکت‌های دیگر، پروژه مشترک اجرا کرده است. شرکت تولیدی بنیاد برق، بیشتر به همکاری با شرکت‌های دیگر در پروژه‌های مرتبط با لوله‌های گالوانیزه شهرت دارد.

گروه صنعتی بازرگانی ایلخانی (صبا)

یکی از شرکت‌های توزیع‌کننده و تأمین‌کننده لوله‌های کربن و استیل، گروه صنعتی بازرگانی ایلخانی (صبا) می‌باشد. این شرکت فعالیت خود را با توزیع و پخش انواع لوله و پروفیل در کشور شروع کرده است. گروه صبا، با شش تولیدکننده اصلی لوله و پروفیل صنعتی سبک و سنگین، همکاری می‌کند. این شرکت تنوع محصول بالایی دارد. گروه صنعتی بازرگانی ایلخانی (صبا) در سال ۸۵ اولین مرکز تخصصی برش لوله و پروفیل در ایران را راه‌اندازی کرد.

گروه صنعتی آسیا استیل

گروه صنعتی آسیا استیل، یکی دیگر از شرکت‌های فعال، در زمینه تولید و تأمین، انواع اقلام تأسیسات صنعتی و تجهیزات فولادی است. این شرکت در سال ۱۳۹۰ به توسعه کسب‌وکار در زیرساخت‌های تخصصی فلزی مثل انواع لوله گالوانیزه پرداخت. صنایع پزشکی، صنایع غذایی و صنایع پتروشیمی از صنایعی است که شرکت آسیا استیل در آن فعالیت می‌کند. مرکز گروه صنعتی آسیا استیل در تهران بوده و به‌تمامی نقاط کشور خدمات ارائه می‌کند. شرکت آسیا استیل لوله گالوانیزه آهنی و استیل تولید می‌کند.

گروه بازرگانی غدیر

گروه بازرگانی غدیر، از مهم‌ترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های تأمین، تجهیز و ساخت تجهیزات ساختمانی است. این شرکت ۲۰ سال است که توانسته، با تکیه بر دانش فنی، محصولات باکیفیت ارائه دهد. شرکت بازرگانی غدیر یکی از شرکت‌های پیشرو محسوب می‌گردد. این شرکت، برای انواع پروژه‌های نفت و گاز، پروژه‌های برودتی و حرارتی و پروژه‌های ساختمانی، تجهیزات و محصولات خود را ارائه می‌دهد. گروه بازرگانی غدیر، با بهره‌گیری از بهترین و مناسب‌ترین امکانات در بازار، لوله گالوانیزه، لوله های کربن استیل و انواع لوله های صنعتی باکیفیت ارائه می‌کند.

لوله کربن

جنس لوله‌هایی که بازرگانی غدیر ارائه می‌دهد با توجه به شرایطی مثل خورندگی، دما و فشار محیط متغیر است. امتیاز مهم بازرگانی غدیر نسبت به تولیدکننده‌های دیگر، استفاده از استادکارهای ماهر و حرفه‌ای برای نصب لوله‌های گالوانیزه است. علاوه بر تولید و فروش لوله‌های گالوانیزه، این شرکت اتصالات لوله‌ها را نیز به مشتریان ارائه می‌کند. این اتصالات، باکیفیت بالایی تولید می‌شوند. مشخصه اصلی و بارز گروه بازرگانی غدیر، قیمت بسیار مناسب آن نسبت به شرکت‌های دیگر است. ارائه خدمات پس از فروش فوری و وسیع، نیز ویژگی دیگر گروه بازرگانی غدیر است.

برای مشاهده لیست قیمت انواع لوله و شیر آلات فولادی به این لینک مراجعه کنید و سفارش های شیرآلات فولادی را انجام دهید.

کارخانه لوله و پروفیل کیهان

کارخانه لوله و پروفیل کیهان از شرکت‌های تولیدکننده لوله و پروفیل ایرانی است که از سال ۱۳۷۰ شروع به فعالیت کرد. این شرکت ظرفیت تولید ۳۵۰ هزار تن انواع لوله و پروفیل در سال دارد. شرکت کیهان تقریباً تمامی مراحل تولید لوله‌های گالوانیزه را انجام می‌دهد. این شرکت توانسته است گواهینامه‌های مختلفی برای کیفیت محصولاتش دریافت کند. از امتیازات این شرکت، استفاده از مواد اولیه مرغوب است.

کارخانجات نورد و پروفیل ساوه

کارخانجات نورد و پروفیل ساوه از قدیمی‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده آهن و فولاد، محسوب می‌شود. این شرکت توانسته است جزو شرکت هایی باشد که متنوع‌ترین محصولات را ارائه می کنند. کارخانجات نورد و پروفیل ساوه، بیشتر جنبه صادراتی داشته و محصولات آن به بازار بین‌المللی ارائه می‌شود. این شرکت ظرفیت تولید ۲ میلیون تن انواع مقاطع فولادی در سایز و اندازه‌های مختلف را دارد. این شرکت ۳ نوع لوله گالوانیزه برقی، سبک و سنگین به بازار ارائه می‌دهد.

در مجموع این چند شرکتی که معرفی شدند، از بهترین تولیدکنندگان یا تامین کنندگان، لوله های فولادی در کشور هستند. قطعاً در انتخاب لوله گالوانیزه باکیفیت و مناسب، معیارهای مهمی، باید در نظر گرفته شود. این معیار های مهم عبارتند از: تنوع محصول، ایمنی بالا و از سوی دیگر، وجود استادکارهای ماهر برای نصب لوله‌های گالوانیزه. علاوه بر همه این موارد، استفاده از اتصالات باکیفیت نیز، باید در نظر گرفته شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.