صفحه اصلی / اصناف / مواد اولیه تولید روزانه ۲۱ میلیون ماسک قابل تامین است
مواد اولیه تولید روزانه ۲۱ میلیون ماسک قابل تامین است

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت:

مواد اولیه تولید روزانه ۲۱ میلیون ماسک قابل تامین است

کسب و کار نیوز - مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: ظرفیت تولید مواد اولیه ماسک در کشور، پوشش دهنده تولید روزانه ۲۱ میلیون انواع ماسک صنعتی، صنفی و کارگاهی است.

به گزارش کسب و کار نیوز، “اسماعیل مهدی پور” با بیان اینکه از ابتدای شهریورماه مسوولیت ستاد لجستیکی کرونا به سازمان حمایت واگذار شده، افزود: این سازمان از سازمان غذا و دارو خواست نیاز مراکز درمانی و داروخانه ها به ماسک و همین طور واحدهای منتخب واجد شرایط تولید کننده ماسک را اعلام کند تا متناسب با نیازها، برای تامین مواد اولیه واحدها برنامه ریزی لازم انجام شود.وی بیان داشت: طبق اعلام سازمان غذا و دارو، نیاز مراکز درمانی و داروخانه ها در روز چهار میلیون عدد ماسک است.

مهدی پور ادامه داد: فهرست واحدهای منتخب به شرکت‌های تامین کننده مواد اولیه ارسال شده تا بر اساس اولویت مواد اولیه در اختیار آنها قرار گیرد. مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت در ادامه، گفت: متناسب با تولیدات هر یک از این شرکت ها، مواد اولیه مورد نیاز به صورت روزانه در اختیار قرار می‌گیرد و اطلاعات آنها نیز در سامانه جامع تجارت ثبت می‌ شود.

وی افزود: هر یک از شرکت‌ های تولیدکننده، اگر متناسب با مواد اولیه دریافت شده، ماسک تولید نکنند یا آن را به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل ندهند، سهمیه متعلق به آنها قطع و پرونده آنها به مراکز قضایی ارسال می شود، همچنین واحدهای دیگر جایگزین واحدهای خاطی خواهند شد.مهدی پور بیان داشت: تاکنون سهمیه ۲۵ واحد خاطی قطع و به مراجع قضایی معرفی شده اند. وی اضافه کرد: اطلاعات واحدهای تولید کننده پارچه و ماسک در سامانه تجارت ثبت شده تا امکان رصد و پایش وجود داشته باشد.این مسوول یادآورشد: مسوولیت زنجیره توزیع ماسک با سازمان غذا و دارو است. نخستین اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق «جهش تولید»، استفاده از ظرفیت‌های خالی است و به همین شیوه تولیدکنندگان داخلی توانستد از آمار تولید روزانه ۱۹۰ هزار عدد ماسک در روزهای نخست شیوع کرونا در اوایل اسفندماه پارسال، امروز به بیش از ۱۱ میلیون عدد در روز برسند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.