صفحه اصلی / سرخط خبرها / پویایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، حضور کاندیدای زن را می طلبد

عابد مشایخ، فعال سیاسی اصلاح طلب

پویایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، حضور کاندیدای زن را می طلبد

کسب و کار نیوز - در پنجمین دهه انقلاب اسلامی ایران و در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، محافل سیاسی کشور اعم از اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل برای معرفی کاندیدای مورد نظر خود بشدت دغدغه مندند.

یادداشت –

از سوی دیگر تاکنون بدنه اجتماعی نسبت به حضور پرشور در انتخابات آتی به دلایل متعدد خود را منفعل نشان داده است.

از آنجاییکه از اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۵۸ تا دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۹۶ ، کلیه کاندیداهای تأیید صلاحیت شده و نهایی شرکت کننده در رقابت انتخابات ریاست جمهوری از مردان سیاسی بوده اند و در این میان بالغ بر یکصد مرد سیاستمدار جهت ورود به رقابت انتخابات ریاست جمهوری در رسانه های جمعی به مردم معرفی شدند و مورد بررسی قرار گرفتند، به نظر می آید استمرار رقابت فقط مردان سیاستمدار در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو مطلوب اذهان عمومی نباشد!

از طرف دیگر اصل ۱۱۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که به شرط رجل سیاسی کاندیدای ریاست جمهوری اشاره کرده است، نیاز به تفسیر دارد.

معنایی منطقی از رجل سیاسی؛ انسان سیاسی است. همانطور که در دایره المعارف ها و دیکشنری ها رجل را Human یا بشر نیز معنا کرده اند. لذا احزاب سیاسی هر چه سریعتر می بایست تفاسیر خود را از رجل سیاسی در قالب یک طرح و بسته پیشنهادی به شورای نگهبان و کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ارسال نمایند. از شورای محترم نگهبان و مجلس محترم شورای اسلامی انتظار می رود با سعه صدر، تفسیر رجل سیاسی را مورد مداقه قرار داده و نظر مساعد خود را در رابطه با تأیید زن سیاستمدار به عنوان رجل سیاسی اعلام نمایند.

باید تأکید کرد، شوق و شور حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ تنها با یک Paradigm Shift مطلوب صورت خواهد گرفت. حضور حداقل یک کاندیدای زن در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو این مطلوب را محقق خواهد ساخت.

همانطور که می دانیم زنان سیاستمدار انقلابی و مذهبی که در عین حال، مدیر و مدبر هستند در کشور زیاد داریم که برای مردم هم شناخته شده اند.

اتفاقاً زنان سیاستمدار کشورمان، از مدیریت پایه تا ارشد بسیار موفق عمل کرده اند و خوش درخشیده اند.

(از بخشدار و فرماندار گرفته تا معاون رییس جمهور و وزیر)

مهمترین دلایلی که مدیران ارشد سیاسی زن جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ پیشنهاد می شوند به قرار ذیل اند:

۱- در کلیه مناسبات دولتی و خصوصی شفاف ترین عملکرد مدیریتی را ارائه نموده اند.

۲- صداقت در کلیه امور مدیریتی را به اثبات رسانده اند.

۳- کمترین گزارش تخلفات اداری و سازمانی را دارا هستند.

۴- تخلفات اقتصادی آنها بسیار کم و ناچیز بوده است.

۵- در نظارت و اجرا بسیار وظیفه شناس و دقیق ظاهر شده اند.

۶- در کلیه مسؤولیت های اجرایی، از وجدان کاری بالا، جدیت و علاقه مندی وافر برخوردارند.

۷- حس دلسوزی و احساس مسؤولیت بسیار زیادی در آنان متجلیست.

۸- از شجاعت و عزت نفس بالایی برخوردارند.

و…

جدای از هرگونه نگاه سیاسی، براین مهم واقفیم که کشور مدیران عالی سیاسی زن متعددی دارد که ثابت کرده اند هم مدیران مطلوبی هستند و هم مدبرند، هم عالمند و هم دوراندیش، هم پاکدستند و هم خدوم، هم مجاهدند و هم شجاع، هم مذهبی اند و هم انقلابی، هم مردم را دوست دارند و هم نظام را . لذا با این اوصاف پسندیده است، در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کاندیداهای زن نیز پا به عرصه رقابت گذارند، انتخاب اصلح هم با مردم.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.