صفحه اصلی / سرخط خبرها / آفت نقدینگی بدون پشتوانه
آفت نقدینگی بدون پشتوانه
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-08-15 13:42:14Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

هادی حق‌شناس، کارشناس اقتصادی:

آفت نقدینگی بدون پشتوانه

کسب و کار نیوز - یکی از مسائلی که همواره در اقتصاد ما مشکل آفرین شده موضوع رشد نقدینگی بدون پشتوانه بوده که همین نقدینگی در حال حاضر در بازار خودرو وجود دارد و موجب خواهد شد متقاضیان ناکام در قرعه کشی ها این پول های سرگردان را وارد بازارهای سرمایه گذاری دیگر کنند و افزاش تقاضا به طور قطع افزایش قیمت ها را در بازار طلا، سکه، ارز و مسکن رقم خواهد زد.

به گزارش کسب و کار نیوز، نقدینگی بدون پشتوانه به آفتی برای اقتصاد ایران تبدیل شده است که در بازار خودرو بیش از قبل و با روش ابداعی جدید و بخت آزمایی در خودرو دار کردن مردم بیشتر نمود پیدا کرد. در حال حاضر خیل عظیم متقاضیانی که در بخت آزمایی خودرو برنده نشده اند برای اینکه از قافله عقب نمانند به بازارهای دیگر کوچ خواهند کرد در حالی که هیچ کدام از بازارهای دیگر نیز ظرفیت پذیرش این حجم از پول را نخواهند داشت. البته برخی نیز پول های خود را همانطور در بانکها نگاه خواهند داشت که بعید است تعداد این افراد زیاد باشد.

متاسفانه بالا رفتن نقدینگی دست مردم همواره عامل اصلی بروز تورم بوده است. هر زمان که این نقدینگی رشد کرد مردم برای حفظ ارزش پول شان آن را صرف خرید مسکن و خودرو می کنند که همزمان با افزایش تورم و یا نوسانات نرخ ارز افزایش قیمت را تجربه می کنند و به این ترتیب پا به پای گرانی ها بر سرمایه شان افزوده می شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.