فرصت سوزی در ارزآوری رمزارزها

جزئیات نامه سرگشاده انجمن بلاکچین به وزیر صنعت

فرصت سوزی در ارزآوری رمزارزها

کسب و کار نیوز - پس از کش و قوس فعالان صنعت رمزارزها با مسئولان دولتی در کشور هرچند با مصوبه هیات وزیران این صنعت رنگ و بوی رسمی یافت و توانست ریشه ای در قوانین کشور بدواند؛ اما این در حالی است که با وجود گذشت بیش از یک سال هنوز این مصوبه خاک می خورد.

به گزارش کسب و کار نیوز، فعالان حوزه رمزارزها و در نقطه کانونی آن انجمن بلاکچین هرچند تلاش کردند به فعالان این صنعت نام شایسته «صنعتگر» داده شود اما در عمل گرفتار بروکراسی هایی شدند که در سال جهش تولید، مانع تولید شده است. هرچند طبق مصوبه دولت این صنعت رنگ و بوی قانونی گرفت و نام «قاچاقچی» می بایست از سر این صنعت کوتاه می شد، اما این در حالی است که هر دستگاه خود را متولی این صنعت می داند و برخوردهای سلیقه ای می کند. از این جمله سازمان تعزیرات همچنان بگیر و ببندها را ادامه داده و ساز خود را می زند. حال اینکه صنعتگران این صنعت باید به ساز کدام سازمان یا نهاد برقصند، خود جای سوال دارد. هنوز در مسیر قانونی کردن این صنعت و فعالیت در آن موانع بسیاری وجود دارد که لازم است در روزهایی که در کشور در تنگنای ارزی و دلاری به سر می برد و موانع نقل و انتقال پول در کشور وجود دارد؛ از فرصت این صنعت بهره برد.

ایران قطب ماینینگ می شود

شدت گرفتن تحریم‌های آمریکا و مشکلات در نقل و انتقال پول به کشور باعث شده تا استخراج رمزارزها به عنوان فرصتی بی بدیل مورد استفاده قرار بگیرد. در همین رابطه نشریه فرانسوی کوین‌تریبیون اخیرا در این رابطه اعلام کرده به‌احتمال زیاد ایران به‌زودی تبدیل به یکی از قطب‌های مهم ماینینگ جهان می‌شود.

در گزارش کوین‌تریبیون به صحبت‌های اخیر محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ایران اشاره شده است که اعلام کرده بود برق حاصل از تولید توربین‌های انبساطی نیروگاه‌های رامین اهواز، نکا و شهید منتظری برای استخراج رمزارزها به فروش می‌رسد. بر این اساس تخمین زده شده است که در خیزی جدید به‌زودی ۶ هزار مگاوات برق این نیروگاه‌ها به‌صورت اختصاصی برای استخراج بیت‌کوین اختصاص می‌یابد.

درخواست فعالان ارز دیجیتال از رزم حسینی

در این رابطه محمدرضا شرفی، رئیس کارگروه ماینینگ انجمن بلاکچین به «کسب و کار» گفت: «با توجه به یک سال و اندی که از مصوبه هیات وزیران می گذرد اما موانع قانونی زیادی بر سر راه صنعتگران قرار دارد. در همین راستا بر آن شدیم تا مشکلات این صنعت را به گوش وزیر محترم صمت برسانیم.»
نامه انجمن بلاکچین به وزیر صمت را از اینجا بخوانید.

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.