صفحه اصلی / اصناف / بازار / استفاده از دستگاه ورود و خروج و اسکنر اثر انگشتی در دوران کرونا
استفاده از دستگاه ورود و خروج و اسکنر اثر انگشتی در دوران کرونا

استفاده از دستگاه ورود و خروج و اسکنر اثر انگشتی در دوران کرونا

کسب و کار نیوز - ثبت ورود و خروج کارمندان یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران موسسات مختلف می‌باشد. چرا که اگر ورود و خروج کارمندان دقیق و بدون خطا ثبت شود، کار مدیر شرکت برای بررسی ساعت‌کاری و حقوق کارمندان بسیار راحت انجام می‌شود.
از همین رو دستگاه ورود و خروج یکی از مهم‌ترین ملزومات هر موسسه و شرکت به شمار می‌رود.

به گزارش کسب و کار نیوز، اما قبل از خرید دستگاه باید حتما اطلاعات جامعی در مورد انواع دستگاه ورود و خروج داشته باشید و فروشندگان معتبر را پیدا کنید که بعد از صرف هزینه و زمان برای انتخاب دستگاه مناسب، سرتان کلاه نرود و دستگاهتان معیوب نباشد!
برای آشنایی بیشتر با دستگاه ورود و خروج و فروشندگان معتبر، در ادامه با ما همراه باشید.

دستگاه ورود و خروج، جانی دوباره به روند کار ادارات!

ثبت ورود و خروج کارمندان در گذشته بسیار زمان‌بر و خطاپذیر بود.
مدیران شرکت‌ها برای ثبت ساعت ورود و خروج کارمندان خود، دست به راه‌های مختلی زدند و هزینه‌های مالی و زمانی بسیاری پرداختند.
به دلیل دقیق نبودن ثبت ورود و خروج به روش سنتی، حقوق و ساعت کاری کارمندان و کارکنان به درستی برآورد نمی‌شد و همواره مشکل‌ساز بود و موجب ضرر و زیان بسیاری می‌شد.
اما با اختراع دستگاه ورود و خروج، مدیران برای همیشه با ثبت ساعت کارمندان به روش دستی و سنتی خداحافظی کردند و مدت‌هاست که یک نفس راحت می‌کشند!

روش‌کار دستگاه ورود و خروج

دستگاه ورود و خروج، جایی در نزدیکی در ورودی شرکت یا موسسه نصب می‌شود و کارمندا و کارکنان موظف هستند که در هنگام ورود به شرکت، با استفاده از این دستگاه ورود خود را ثبت کنند و در ساعت پایانی کار، موقع بیرون رفتن از شرکت، خروج خود را در دستگاه به ثبت برسانند که میزان ساعت کاری‌شان به درستی محاسبه شود.

اسکنر اثرانگشتی چگونه کار می‌کند؟

اسکنر اثر انگشتی به این صورت کار می‌کند که برای ثبت اولیه، کارمندان با قرار گرفتن جلوی دستگاه، اطلاعات خود را به اضافه‌ی اثر انگشت خود، وارد دستگاه می‌کنند .
بعد از آن کافیست که در هنگام ورود و  خروج، تنها انگشت خود را روی اسکنر قرار بدهند، بعد از آن دستگاه اسکنر خودش شخص را با توجه به اطلاعات ذخیره شده‌ی قبلی شناسایی می‌کند و ساعت ورود کارمند را همان لحظه به ثبت می‌رساند.

اسکنر اثر انگشتی

چرا اسکنر اثر انگشتی طرفدار بیشتری نسبت به دستگاه حضور و غیاب کارت‌زنی دارد؟

اسکنر اثرانگشتی همواره کاربردی‌تر از دستگاه حضور و غیاب کارت‌زنی شناخته می‌شود.
دلیل آن این است که برای استفاده از دستگاه حضور و غیاب کارتی، کارمندان و کارکنان باید همیشه کارت ورود خود را به همراه داشته باشند.
در غیر این صورت موفق به ثبت ساعات کاری خود نمی‌شوند زیرا این دستگاه بدون استفاده از کارت، داده‌ای نمی‌پذیرد.
ناگفته نماند که در این نوع از دستگاه امکان تقلب کردن هم خیلی زیاد می‌باشد.
اما اسکنر اثر انگشتی، این دردسرها را ندارد.
برای کار با اسکنر اثرانگشتی و ثبت ساعات ورود و خروج با این دستگاه، تنها نیاز است که مقابل این دستگاه بایستید و انگشت خود را روی اسکنر قرار دهد و در چند ثانیه ورود و خروج خود را ثبت کند.
فقط با یک انگشت!

علاوه بر این، کار با اسکنر اثر انگشتی موجب خطا و تقلب نمی‌شود و کسی نمی‌تواند بدون حضور خود شخص، برای همکار خود ورود و خروج ثبت کند!

انواع دستگاه اسکنر اثر انگشتی

اسکنر‌های اثر انگشتی هم به تنهایی شامل انواع مختلفی هستند که در ادامه با چند نوع از انواع این دستگاه آشنا می‌شویم.

دستگاه ثبت ورود و خروج

اسکنراثر انگشتی اپتیکال( نوری)

این نوع از سنسورها، یکی از انواع پرطرفدار اسکنرهای اثرانگشتی هستند.

نحوه‌ی عملکرد این سنسور به این صورت است که عکسی اپتیکال از اثرانگشت شما گرفته می‌شود و با توجه به الگوریتم‌های خاصی که برای اسکنر تعریف شده، اثرنگشت شما رمز گذاری و شناسایی می‌شود و به عنوان نشان هویت شما در حافظه‌ی دستگاه ذخیره می‌شود.

اسکنر اثر انگشتی خازنی 

سنسورهای خازنی در دستگاه‌های حضور و غیاب چندان خوش‌اقبال نبودند و مورد استقبال تولید کنندگان قرار نگرفتند.
یکی از دلایل این عدم محبوبیت، سهولت از کار انداختن سنسورهای آن به وسیله‌ی خط انداختن و راه‌های دیگه بود که راهی برای تقلب کارمندان باز کرده بود.
البته سازندگاه این نوع اسکنر اثر انگشتی سعی کردند در تولیدات بعدی خود این مشکلات را برطرف کنند و موفق هم شدند.

اسکنر اثر انگشتی التراسونیک (فراصوت)

روش کار اسکنر فراصوتی به این صورت است که هنگامی که انگشتتان را روی اسکنر قرار می‌دهید، پالس‌های التراسونیک از طرف سنسور به انگشت شما ارسال می‌شوند.
بخشی از این پالس‌ها توسط انگشت شما جذب می‌شوند و بخشی هم به فرستنده بازمی‌گردند.
از جمله معایب این اسکنر این است که مدت زمان بیشتری را صرف شناسایی اثر انگشت شما می‌کند و نسبت به دو دستگاه قبلی بسیار کندتر عمل می‌کند.

کرونا هم می‌تواند با اسکنر اثرانگشتی حضور  بزند!

بیایید صادق باشیم!
درست است که اسکنر اثر انگشتی نسبت به روش حضور غیاب سنتی و دستگاه کارتی، مزیت های بسیاری دارد اما حضور یک مهمان نا‌خوانده کمی در این مزیت‌ها تداخل ایجاد کرده.
مهمان‌ ناخوانده‌ای به اسم  کرونا، این روزها درکنار همه‌ی مردم و به‌ویژه کارمندان است و گاهی ممکن است همراه آنان حضور بزند!
به دلیل اینکه دستگاه اسکنر اثرانگشتی، به صورت مستقیم توسط انگشت انسان لمس می شود، می‌تواند یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا باشد که این روزها حسابی همه را درگیر خود کرده است.

برای روزهای کرونایی جایگزینی برای ثبت ورود و خروج وجود دارد؟

شرکت جهان‌ گسترپارس، با معرفی انواع دستگاه‌‌های ورود و خروج، دستگاه حضورغیاب چشمی به جای اسکنر اثر انگشتی، کرونا را دور می‌زند و راه انتقال کرونا به صفر می‌رساند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه‌ها و برآورد هزینه‌های آن‌ها و روش کارشان، می‌توانید به آدرس سایت jahangostarpars.com  مراجعه کنید و اطلاعات کافی را دریافت کنید.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.