صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / افتتاح دفتر حمایت از نوآوری بانک کارآفرین در ساختمان صندوق نوآوری
افتتاح دفتر حمایت از نوآوری بانک کارآفرین در ساختمان صندوق نوآوری

افتتاح دفتر حمایت از نوآوری بانک کارآفرین در ساختمان صندوق نوآوری

کسب و کار نیوز - هاب بانکی صندوق نوآوری و شکوفایی در طبقه پنجم ساختمان در حال تکمیل شدن است؛ بعد از افتتاح دفتر حمایت از نوآوری بانک کارآفرین، در حال حاضر 11 بانک به‌صورت فعالانه با صندوق نوآوری و شکوفایی همکاری می‌کنند و دفتر نوآوری خود را در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان راه‌اندازی کرده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دفتر حمایت از نوآوری بانک کارآفرین صبح امروز (۹ مهرماه) با حضور دکتر علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک کارآفرین، معاونان و مدیران این بانک فعالیت خود را در صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز کرد.
بر اساس این گزارش، بانک کارآفرین به موجب تفاهمنامه‌ای که با صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد کرده است به شرکت‌هایی که از طرف صندوق نوآوری به بانک معرفی می‌شوند خدماتی نظیر پذیرش رکن ضامن، انتشار صکوک جهت تأمین مالی شرکت های دانش بنیان، فناور و استارت‌آپی و همچنین تسهیلات طرح حمایت از کسب‌‌وکارهای آسیب دیده از کرونا ویژه شرکت‌های دانش بنیان متوسط و بزرگ ارائه می‌کند.
دکتر علی وحدت رییس صندوق نوآوری وشکوفایی طی سخنانی در این مراسم تامین مالی حوزه نوآوری را تنها با منابع دولتی و حمایت صندوق نوآوری موثر ندانست و گفت: با نظام بانکی کشور برای حمایت جامع و کامل از طرح‌های بزرگ شرکت‌های دانش بنیان توافق‌هایی صورت گرفته که در مدت ۲۰ ماه گذشته نزدیک به سه هزار میلیارد تومان پرداختی بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان بوده است. همکاری با بانک کارآفرین علاوه بر خدمات همیشگی بانکی یعنی اعطای تسهیلات و ضمانت نامه به شرکت‌های دانش بنیان در قالب خدمات نوینی چون انتشار اوراق و استفاده از بازار سرمایه برای تامین مالی تقاضاهای بالاتر از ۱۰۰ میلیارد تومان نیز خواهد بود.
دکتر محمدرضا فرزین مدیر عامل بانک کار آفرین نیز در این مراسم گفت: از ابتدای سال جاری تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپی در دستور کار بانک قرار گرفته است. فعالیت خطرپذیر به اصول نوین نیاز دارد بر این اساس با تیمی حرفه‌ای کار را شروع کردیم و به موجب تفاهمنامه‌ای با صندوق نوآوری و شکوفایی از فرصت‌های بازار سرمایه برای تعالی شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کنیم. همچنین امیدواریم به زودی تمام پرونده‌های معرفی شده از صندوق نوآوری و شکوفایی برای دریافت تسهیلات را پرداخت کنیم.
گفتنی است به همراه دفتر حمایت از نوآوری بانک کارآفرین، ۱۰ بانک دیگر شامل بانک‌های ملت، صادرات، پارسیان، آینده، قرض‌الحسنه مهر ایران، سینا، تجارت، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید، دفتر حمایت از نوآوری خود را در هاب بانکی صندوق نوآوری و شکوفایی راه‌اندازی کرده‌اند و به شرکت‌هایی که از طرف صندوق نوآوری معرفی می‌شوند خدمات مختلفی چون اعطای ضمانت‌نامه و تسهیلات بانکی ارائه می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.