صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / اهتمام رسانه‌ ملی بر معرفی دستاوردهای پارک فناوری پردیس
اهتمام رسانه‌ ملی بر معرفی دستاوردهای پارک فناوری پردیس

رییس سازمان صدا و سیما در بازدید از پارک فناوری پردیس عنوان کرد

اهتمام رسانه‌ ملی بر معرفی دستاوردهای پارک فناوری پردیس

کسب و کار نیوز - صبح پنجشنبه «عبدالعلی علی‌عسگری» رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، میهمان «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در پارک فناوری پردیس بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، امروز «عبدالعلی علی‌عسگری» رئیس سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران از پارک فناوری پردیس بازدید کرد. در این مراسم که به میزبانی «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و «مهدی صفاری‌نیا» رئیس پارک فناوری پردیس برگزار شد، جمعی از مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک و مدیران ارشد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس حضور داشتند. در این بازدید «محمدحسین رنجبران» مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما، «حمید خواجه‌نژاد» مدیر روابط عمومی معاونت سیما و «علی فروغی» مدیر شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان صدا و سیما را همراهی می کردند.

صدا و سیما، روایتگر فعالیت اکوسیستم دانش‌بنیان باشد

این مراسم با معرفی پارک فناوری پردیس و اهداف و دستاوردهای آن، توسط مهدی‌صفاری‌نیا آغاز شد. در ادامه چند تن از مدیران عامل شرکت‌های عضو به معرفی شرکت و بیان مسائل و چالش های خود در نسبت با رسانه ملی پرداختند.

«وجود ظرفیت و قابلیت در پارک فناوری پردیس و شرکت‌های عضو آن برای ساخت یا همکاری در ساخت برنامه‌های تلویزیویی»، «استفاده از برند صدا و سیما برای معرفی شرکت‌های عضو پارک»، «استفاده از صنعت سرگرمی و تولید فیلم و سریال در راستای معرفی زیست‌بوم نوآوری و فناوری»، «اختصاص بخشی از برنامه‌های پر مخاطب صدا و سیما به معرفی محصولات شرکت‌ها» و «ارتقا کمی و کیفی برنامه‌های ساخته شده در صدا و سیما در مورد شرکت‌های حوزه‌دانش‌بنیان» از موضوعات و پیشنهادات مطرح شده توسط مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس بود.

با روحیه‌ای فعال، جهادی و حماسی در مسیر علم و فناوری پیش می‌روید

«عبدالعلی عسگری» در این همنشینی با خانواده پارک فناوری پردیس، روحیه فعال موجود در این مجموعه را ستود و گفت: خوشحالم که امروز از پارک فناوری پردیس بازدید می‌کنم. شما با روحیه‌ای فعال، جهادی و حماسی در مسیر علم و فناوری پیش می‌روید. این روحیه برآمده از انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب شکاف علمی بین ایران و کشورهای پیشرفته بسیار زیاد بود. انقلاب باعث شد ما به خودکفایی و استقلال در زمینه‌های مختلف از جمله علم و فناوری دست یابیم.

علی‌عسگری با اشاره به همزمانی این بازدید با هفته دفاع مقدس گفت: روحیه توانمندی، استقلال و تولیدکننده بودن، اعطایی انقلاب است؛ اما دفاع مقدس اوج فعالیت‌های علمی و تولیدی بود. اتفاقاتی که در آن دوران در مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی انجام شد، هنوز روایت نشده است.

صدا و سیما نشان‌دهنده تولیدات و پیشرفت‌ها است

رئیس صدا و سیما اظهار داشت: رسانه ملی، رسانه توسعه محور و پیشرفت مدار است. ما نشان‌دهنده تولیدات و پیشرفت‌ها هستیم.

وی گفت: به مدیران حوزه خبر ابلاغ کرده‌ام؛ هر فردِ تولید کننده‌ای که در مورد شرکت و محصولاتش مورد مصاحبه قرار می‌گیرد، باید نام خود و شرکتش در برنامه بیان شده و به طور کامل معرفی شوند.

علی‌عسگری در مورد اهمیت تولید برنامه‌های علمی در شبکه‌های نهال و امید بیان کرد: تولید آثار فاخر در حوزه علمی و پخش آنها در شبکه‌های نهال و امید، برای پیشرفت کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود. شبکه امید شبکه دانش‌آموزان است. رواج این فرهنگ میان آنها به این معناست که ده سال دیگر این فرهنگ به کل کشور سرایت خواهد کرد.

بازدید از پارک فناوری پردیس به عنوان نقطه عطفی در همکاری صدا و سیما و معاونت علمی

رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه این بازدید گفت: مدیران این حوزه در حال تلاشند تا این عرصه ارتقا یابد. این تلاش باعث بالا رفتن جایگاه ما در حوزه علم و فناوری در دنیاست و نشان‌دهنده حرکت رو به رشد کشور در این مسیر است.

وی افزود: سیاست سازمان و صدا و سیما پرداختن به توسعه و پیشرفت است، پیش از این هم در صدا و سیما به این حوزه پرداخته‌ایم. امیدواریم بازدید امروز از پارک فناوری پردیس نقطه عطفی در همکاری سازمان صدا و سیما و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باشد.

«سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم گفت: سازمان صدا و سیما از ابتدای طرح پرداختن به اقتصاد دانش‌بنیان همکاری فوق‌العاده‌ای با ما داشته و این قابل تقدیراست. اما بازدید امروز آقای علی‌عسگری از پارک، تحول جدی در همکاری ماست.

در ادامه این مراسم میهمانان از نمایشگاه محصولات فناورانه پارک، فضای کاری اشتراکی کوآپ، موزه آموزش علوم هوایی و شرکت‌ «آریاطب فیروز» بازدید کردند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.