صفحه اصلی / اصناف / مصرف سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون جفت کفش توسط ایرانی ها
مصرف سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون جفت کفش توسط ایرانی ها

مصرف سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون جفت کفش توسط ایرانی ها

کسب و کار نیوز - یک فعال تعاونی حوزه چرم با تاکید بر توان بالای صادراتی صنعت چرم ایران، گفت: با توجه به سرانه مصرف کفش و محصولات چرمی در کشور،این صنعت از اشتغالزایی و ارزآوری بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا جعفری اظهار کرد: ایران به دلیل شرایط اقلیمی، یکی از ۱۰ کشور برتر درحوزه مواد اولیه چرم است و کیفیت چرم خام گاوی و گوسفندی یا به عبارتی خام سبک و سنگین ایران نسبت به سایر کشورها در شرایط مطلوبی به سرمی برد. وی افزود: در حوزه تولید کفش، تولیدکنندگان محصولات چرمی نیز پتانسیل بسیار خوبی را کشورمان دارد و اگر در داخل مشکلات نقدینگی، انتقال تکنولوژی و در دسترس قرار دادن ماشین آلات به روز دنیا مرتفع شود، نه تنها نیازی به واردات و خروج ارز از کشور نیست بلکه ایران یقینا جزو صادرکنندگان برتر دنیا خواهد بود و از این طریق ارزآوری بسیاری نصیب کشورمان خواهد شد.

آسیب صنعت چرم و کفش از کرونا و رکود بازار

این فعال تعاونی حوزه چرم ادامه داد: در حال حاضر وضعیت صنعت چرم را به دلیل مشکلات اقتصادی نمی توان خوب ارزیابی کرد؛ مشکلات ناشی از کرونا ضربات سنگینی را به بسیاری از صنایع از جمله صنعت چرم و کفش وارد کرده است، از طرفی رکود بازار، واردات کالای قاچاق، مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها، عدم حمایت واقعی از این صنعت و اتخاذ برخی سیاستها در حوزه قوانین و مقررات و نظایر آن مشکلات این صنعت را دوچندان کرده است. جعفری، صنعت چرم و کفش را صنعتی اشتغالزا توصیف کرد و گفت: با توجه به سرانه مصرف کفش و محصولات چرمی در کشور و همچنین رویکردهای صادراتی، این صنعت می تواند سهم بسزایی در اشتغالزایی و درآمدزایی ایفا کند.

مصرف سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون جفت کفش در کشور

وی گفت: سالیانه بیش از ۲۰۰ میلیون جفت کفش مصرف داریم ولی اینکه چه مقدار از این حجم در داخل تولید می شود جای سوال است. بنابراین در صورتی که مشکلات اشاره شده برطرف و موانع از پیش روی تولیدکنندگان برداشته شود، این صنعت به یکی از صنایع اشتغالزای کشور تبدیل خواهد شد. این کارآفرین حوزه تعاون درعین حال بر نقش موثر بنگاههای تعاونی در رفع مشکلات تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: موضوع تعاونی ها و استفاده از ظرفیت تعاونی های کشور می تواند بخشی از مشکلات تولیدکنندگان را مرتفع کند. در حوزه تامین مواد اولیه و در حوزه خرید ماشین آلات یا برگزاری دوره های آموزشی توسط استادان مطرح دنیا و حتی در زمینه فروش از طریق مشارکت بخش تعاون نتایج بهتری حاصل می شود.

حل مشکل نقدینگی و تامین مواد اولیه ارزان در قالب تعاونی

جعفری خاطرنشان کرد: اگر بسیاری از تولیدکنندگان در قالب یک یا چند شرکت تعاونی فعالیت کنند، می توانند مواد اولیه را با قیمت تمام شده کمتری خریداری کنند و در ادامه روند تولید کار جمعی در قالب تعاونی ظرفیتهای بزرگی خلق کنند. به گفته وی بخش اعظمی از مشکلات نقدینگی می تواند با مشارکت جمع کثیری از تولیدکنندگان و سرمایه گذاری در شرکتهای تعاونی صورت پذیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.