صفحه اصلی / اقتصادی / کاهش ۹۱ درصدی پروازهای بین المللی در ۵ ماه سال ۹۹
کاهش ۹۱ درصدی پروازهای بین المللی در ۵ ماه سال ۹۹

کاهش ۹۱ درصدی پروازهای بین المللی در ۵ ماه سال ۹۹

کسب و کار نیوز - بررسی آمار شرکت فرودگاهها حاکی از آن است که پروازهای بین المللی ایرلاین های داخلی در ۵ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، مطابق آمار شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از ابتدای امسال تا پایان مرداد در پروازهای بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی داخلی نشست‌وبرخاست هواپیما، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار و پست در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۱ درصد کاهش‌یافته است. بر این اساس در ۲۰ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشست‌وبرخاست هواپیما رشد منفی ۹۱ درصدی، اعزام و پذیرش مسافر ۹۷ درصد کاهش و ارسال و پذیرش بار و پست ۸۵ درصد رشد منفی داشته است. (میانگین ۹۱ درصد)

در فرودگاه‌های اختصاصی کیش، چابهار و قشم به ترتیب در نشست‌وبرخاست هواپیما ۹۷ درصد، ۱۰۰ درصد و ۸۳ درصد کاهش‌یافته است. در فرودگاه کیش اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای بین‌المللی ۱۰۰ درصد کاهش و در فرودگاه‌های چابهار و قشم این کاهش به ترتیب ۱۰۰ و ۸۹ درصد بوده است.

ارسال و پذیرش بار و پست در پروازهای بین‌المللی فرودگاه کیش ۱۰۰ درصدریال چابهار ۱۰۰ درصد و قشم ۸۹ درصد در مقایسه با ۵ ماه نخست سال ۹۸ کاهش‌یافته است. در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ۱۱ فرودگاه در اعزام و پذیرش مسافر رشد منفی ۱۰۰ درصدی را ثبت کرده‌اند. در بین فرودگاه‌های فعال نیز ارومیه با رشد منفی ۹۹ درصدی بیشترین کاهش را در این بخش به خود اختصاص داده است.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.