صفحه اصلی / استان ها / روند افزایشی کرونا، همدان را وارد پیک سوم می‌کند
روند افزایشی کرونا، همدان را وارد پیک سوم می‌کند

روند افزایشی کرونا، همدان را وارد پیک سوم می‌کند

روند افزایشی کرونا، همدان را وارد پیک سوم می‌کند

کسب و کار نیوز:معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: متأسفانه روند شیوع کروناویروس در استان طی روزهای اخیر افزایشی بوده و اگر روند به همین صورت باشد ما در استان وارد پیک سوم کرونا خواهیم شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا , دکتر ابراهیم جلیلی اظهار کرد: از زمان شیوع کروناویروس تا امروز، ۱۱ هزار و ۶۸۳ نفر در استان از نطر علامتی مشکوک به ابتلای کروناویروس بودند که از این تعداد آزمایش ۳۹۸۴ نفر مثبت بود.

وی اضافه کرد: متأسفانه ۵۲۱ نفر از مبتلایان به کروناویروس در استان فوت کردند و در حال حاضر نیز ۴۴۹ نفر از مبتلایان به این ویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

جلیلی ادامه داد: از این تعداد، ۲۸ نفر وضعیت مناسبی ندارند و در ICU بستری هستند همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۶ نفر بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

وی با بیان اینکه متأسفانه روند شیوع در استان طی چند روز اخیر افزایشی بوده و اگر روند به همین صورت پیش رود وارد پیک سوم کرونا می شویم، توضیح داد: مسافرت‌ها و تجمعات ایام محرم باعث این روند بوده و پیش بینی می شود بازگشایی مدارس نیز به این روند صعودی دامن بزند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در رابطه با وضعیت شهرستان‌های استان تبیین کرد: تمام شهرستان‌ها در وضعیت یکسان و نارنجی قرار دارند.

وی در رابطه با اخبار تولید واکسن کروناویروس خاطرنشان کرد: مطالعات مختلف واکسن ها در حال آزمایش هستند و ایران نیز اعلام آمادگی کرده و پروژه مشترکی برای ساخت واکسن را با روسیه و چین آغاز کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا تأکید کرد: در صورت تولید واکسن مشکلی برای تهیه آن برای ما وجود ندارد اما باید با احتیاط تصمیم گیری کرد و مطمئن شد که واکسن عوارضی نداشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

طوفان ۷۶۹ نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد

به گزارش کسب و کار نیوز، مجید محبی روز شنبه ۲۴ تیر اظهارکرد: در پی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.