صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / رهاسازی ۱٠۵ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه
رهاسازی ۱٠۵ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی خبرداد

رهاسازی ۱٠۵ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه

کسب و کار نیوز:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: ۱٠۵ میلیون مترمکعب پساب استاندارد به دریاچه ارومیه رها منتقل شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا , علیرضا رضوی امروز ۲۶ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن همایشهای دانشگاه ارومیه برگزار شد، افزود: با اجرای ۱۲ پروژه در ۹ شهرستان حوضه دریاچه ارومیه، تاکنون ۱٠۵ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۳ تاکنون ظرفیت تصفیه خانه های شهرهای مشرف به دریاچه ارومیه ۴۲ میلیون متر مکعب افزایش یافته است، تصریح کرد: در این مدت ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری پساب استاندارد، ۳۰ واحد ایستگاه پمپاژ با هزینه کرد ۲۰۴ میلیارد تومان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استاپ با بیان اینکه یکی از پروژه های مهم سازمان در بحث انتقال پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه، مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه در جهت استاندارد سازی فاضلاب و رها سازی پساب است، خاطر نشان کرد: هم اکنون مدول یک و دو تصفیه خانه ارومیه با کل ظرفیت ۲۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز در مدار بهره برداری هستند.

رضوی اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار و رفع معارض مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه دی ماه سال جاری افتتاح می شود.

وی ادامه داد: از ۴۰۰کیلومتر شبکه جمع آوری فرعی و اصلی فاضلاب ارومیه تاکنون با توجه به تخصیص اعتبار ۱۵۰ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی ارومیه در مدار انتقال پساب به دریاچه ارومیه اجرا و محقق شده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.