صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / آخرین وضعیت مصوبه خوداظهاری تجهیزات ماینینگ

علی بابک نیا، فعال حوزه بلاکچین و ماینینگ

آخرین وضعیت مصوبه خوداظهاری تجهیزات ماینینگ

کسب و کار نیوز - پیرو بند ۵ مصوبه شماره ۳۹۲۲۸/ت ۵۷۳۷۳ه هیئت دولت ستاد مبارزه با قاچاق کالا مسئول تدوین آیین نامه اجرای مصوبه مذکور است. لذا ستاد مبارزه کمیته ای از نهاد های مربوط به این مصوبه را تشکیل و سلسله جلساتی در جهت بررسی ابعاد فنی و حقوقی مصوبه را آغاز کرده است.

علی بابک نیا، فعال حوزه بلاکچین و ماینینگ در یادداشتی اختصاصی برای «کسب و کار» این طور می نویسد:
طبق گزارش های واصله از جلسات با کارشناسان ستاد مبارزه با قاچاق کالا در خصوص آخرین وضعیت آیین نامه مذکور باید به سمع و نظر شما برسانیم که :
کلیه مدیران و کارشناسان در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و همچنین وزارت صمت به عنوان متولی اجرای مصوبه مذکور با تمرکز و جدیت در تلاش هستند که مراحل و مراتب تدوین آیین نامه را در اسرع وقت به اتمام رسانده و شاهد اجرای مصوبه باشند .
در تدوین آیین نامه چگونگی اجرای مصوبه سلسله جلسات حقوقی مستمر به ریاست ستاد مبارزه با قاچاق برگزار و پیش نویس آیین نامه تدوین شده است و در مسیر اخذ تایید از مدیران و مسئولین مربوطه است.
لازم به ذکر است آیین نامه هایی با این وسعت و تعدد پرونده و اهمیت حقوقی قبل از ابلاغ عمومی ملزم به اخذ مجوز و مصوبه اعضای اصلی ستاد شامل ۸ وزارتخانه و دستگاه اجرایی به ریاست رئیس جمهور محترم است. با توجه به نگاه مثبت و حمایت گرانه حوزه ریاست درخواست برگزاری جلسه اعضای اصلی داده شده و امید است طی یک ماه آینده این جلسه برگزار و آیین نامه به صورت عمومی ابلاغ شود.
از مراحل اجرای مصوبه باید به اعلام ارزش تجهیزات مربوطه توسط سازمان گمرکات کشور اشاره کرد که کارشناسی این اقلام مسیر بسیار پیچیده فنی، اقتصادی و چندین جلسه کارشناسی را گذرانده و تقریبا به انجام رسیده و در انتظار تایید و ابلاغ نهایی این سازمان است .
همچنین در خصوص تاریخ آغاز و اتمام مهلت قانونی ثبت نام در سامانه خوداظهاری به صراحت در مصوبه هیئت دولت و البته در آیین نامه قید شده است مهلت یک ماه مورد نظر بعد از ابلاغ رسمی آیین نامه است و لذا تاریخ پایان مهلت ثبت نام در طرح خود اظهاری متعاقبا تعیین می شود.
در انتها به نهایت همکاری و مساعدت مدیران و کارشناسان این ۲ نهاد برای تسهیل اجرای مصوبه و نهایتا حل مشکلات فعالین این حوزه تاکید کردند و ابراز امید کردند که ابلاغ عمومی آیین نامه و اجرای کامل مصوبه هیئت دولت در سال جهش تولید گام بزرگی در رفع موانع این صنعت نوپا برداشته خواهد شد که از تمامی افراد دلسوز و آگاه که موجبات این مهم را فراهم کردند تقدیر و تشکر می کنیم.

 

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.