صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / بررسی کمپین تبلیغاتی بیلبوردهای بانی‌مد
بررسی کمپین تبلیغاتی بیلبوردهای بانی‌مد

بررسی کمپین تبلیغاتی بیلبوردهای بانی‌مد

کمپین تبلیغات محیطی و شهری فروشگاه آنلاین بانی‌مد با بیلبوردهای متعددی، از ابتدای شهریورماه در تهران آغازشده است. گستردگی و حجم بالای بیلبوردهای تبلیغاتی اکران شده در سطح شهر، باعث شد تا به بررسی کمپین تبلیغاتی این فروشگاه آنلاین بپردازیم.

بیلبوردها مکمل شبکه‌های اجتماعی

این روزها در خیابان‌ها، اتوبان‌ها و میدان‌های اصلی و غیر اصلی شهر با انبوهی از بنرها و بیلبوردها مواجه هستیم. بنرها و بیلبوردهایی که پیام‌های اجتماعی، بهداشتی، سیاسی، مذهبی و یا تبلیغاتی دارند. سوای محتوای این بیلبوردها، باید پذیرفت که اکثر آن‌ها به‌مرور به تکرار می‌افتند.

اگر سازمان‌ها و برندها همواره در حال تغییرات و اجرا کردن ایده‌های جدید و جذاب نباشند، سلیقه‌ی بصری مخاطب به آن‌ها عادت می‌کند و این ابزارهای تبلیغاتی دیگر تفاوتی با بافت طبیعی شهر نخواهند داشت و به‌اصطلاح دیده نمی‌شوند.

در ایران هم شرکت‌ها بسته به نوع فعالیتی که دارند، از پلتفرم‌های گوناگونی برای معرفی کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند. در سال‌های گذشته، گسترش شبکه‌های اجتماعی و علاقه‌‌ی مردم به این شبکه‌ها‌ و ریزش مخاطبان صداوسیما، باعث شد تا شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکارها از ظرفیت‌های این شبکه‌ها استفاده کنند.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت قابل‌توجهی افزایش‌یافته است، اما به همین اندازه که سرعت رشد شبکه‌های اجتماعی افزایش‌یافته، مدت اثرگذاری و ماندگاری این تبلیغات هم کم است. با توجه به ماهیت شبکه‌های اجتماعی که مخاطب را مورد بمباران خبری و اطلاعاتی قرار می‌دهد، بدیهی است که تبلیغات تجاری هم در میان دنیایی از اطلاعات و اخبار گاه گم شوند و اثرگذاری خود را از دست بدهند.

این مسئله باعث شده تا شرکت‌ها در این پلتفرم‌ها رقابت سنگینی با یکدیگر داشته باشند و برای بیشتر دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی به ابزار کلاسیک تبلیغاتی روی بیاورند. اگر جلب رضایت مشتریان را یک هدف در نظر بگیریم، ابزار کلاسیک و مدرن به‌عنوان بازوهای تبلیغات عمل می‌کنند و مکمل هم هستند.

بنرها، بیلبوردها و به‌طورکلی تبلیغات محیطی، ابزار کلاسیکی هستند که این روزها به کمک شرکت‌ها آمده‌اند تا آن‌ها را در فروش بیشتر و دیدن‌شدن در فضاهای مجازی یاری کنند. به‌طور طبیعی چشم انسان همواره به دنبال عناصر آشنا می‌گردد و در هرجایی ابتدا چیزهایی که آشنا هستند را می‌بیند؛ بنابراین استفاده از پلتفرم‌های مختلف برای ایجاد تصویر ذهنی آشنا در ذهن مخاطب ضروری به نظر می‌رسد.

مرکز خرید آنلاین بانی‌مد که یک فروشگاه اینترنتی مد، استایل و لایف استایل (سبک زندگی) است، این روزها با تبلیغات گسترده در سطح شهر تهران قدم محکم دیگری در عرصه‌ی تبلیغات بیلبوردی و محیطی برداشته است. حجم بالای این تبلیغات و گستردگی آن‌ها ما را بر آن داشت که در مقاله‌ی پیش رو به بررسی فعالیت‌های این شرکت و کمپین‌های تبلیغاتی آن بپردازیم.

تبلیغات گسترده بانی‌مد

بانی‌مد امسال هم‌زمان با شروع سال تحصیلی، با تبلیغات قابل‌توجه در سطح شهر، به معرفی گسترده برند خود پرداخته است. گستردگی و تعداد این بیلبوردها نمایانگر گام بزرگ بانی‌مد در زمینه‌ی فروش آنلاین است و زنگ خطری برای رقبای خود به صدا درآورده است.

این موج تبلیغات در راستای جشنواره‌ی فروش ویژه‌ی بانی‌مد است. البته در بیلوردهای بانی‌مد به این فروش ویژه اشاره‌ای نشده که شاید یکی از نکات منفی این بیلبوردها باشد.

ظاهر مشابه بیلبوردها برای ساختن تصویر در ذهن مخاطب ازجمله نکات مثبت این بیلبوردها است. بیلبوردهایی با طراحی ساده که پیام اصلی را به مخاطب می‌رساند. نکته‌ای که در طراحی این بیلبوردها رعایت شده اصل سادگی و زیبایی است به‌طوری‌که علاوه بر اثرگذاری، حواس رانندگان و عابران هم پرت نمی‌کنند.

مسیر حرکت بانی‌مد

با توجه به آنچه در سایت این شرکت آمده است، بانی‌مد در سال ۹۳ باهدف فروش محصولات برند جین‌وست کار خود را آغاز کرده است و باگذشت زمان و با افزایش و گسترش فعالیت خود، با دیگر برندهای ایرانی و خارجی نیز همکاری می‌کند. بانی‌مد در حال حاضر با توجه به تنوع محصولات و ماهیت فروشگاه آنلاین خود در زمره فروشگاه‌های سبک زندگی قرار می‌گیرد.

در بررسی فعالیت‌های بانی‌مد به نکته‌ای جالب برخوردیم. با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و افت ارزش ریال، بسیاری از شرکت‌ها، تبلیغات خود را کم و چه‌بسا قطع کرده‌‌اند، اما میزان تبلیغات بانی‌مد و تعداد نیروی انسانی این شرکت به شکل چشم‌گیری افزایش داشته است و همین‌طور جشنواره‌ها و فروش‌های ویژه بانی‌مد همچنان پابرجاست و تعداد آن‌ها حتی افزایش هم یافته است.

بدون شک سرمایه‌گذاری گسترده در تبلیغات بخصوص کمپین بیلبوردها و جشنواره‌های تخفیفی، در فروش و جذب مشتری و برندینگ این فروشگاه اینترنتی تاثیر خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

اتکای صادرات به محصولات غیرنفتی

سرمقاله فرصت های بیشماری در صادرات غیرنفتی وجود دارد که متاسفانه به آنها توجهی نشده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.