صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / توانمندی‌های دانش بنیان ها در صنعت ساختمان به نمایش درآمد
توانمندی‌های دانش بنیان ها در صنعت ساختمان به نمایش درآمد

با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

توانمندی‌های دانش بنیان ها در صنعت ساختمان به نمایش درآمد

کسب و کار نیوز - پاویون شرکت‌های دانش بنیان متشکل از 23 شرکت در بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، این نمایشگاه تا ۲۳ شهریور ماه جاری در محل دائمی‌نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد بود. نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران(IranConfair) بزرگترین نمایشگاه صنعت ساختمان و ساختمان‌سازی ایران و یکی از معروف‌ترین نمایشگاه‌های مطرح در سطح خاورمیانه است.
در پاویون شرکت‌های دانش بنیان این نمایشگاه، ۲۳ شرکت توانمندی‌های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند که محصولات فناورانه آنها به شرح زیر است:
مالت سبز پلیمورتکس
این محصول توسط شرکت دانش بنیان بتناکسیر مستقردر مرکز رشد پلیمر پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی‌ ایران تولید شده است. مالتی خمیری، آماده استفاده، بدون نیاز به فرآوری و عمل آوری، مخصوص مرحله دیوارچینی و سفت‌کاری ساختمان است. این محصول فرآیند اجرای دیوار را سریع، ساده، سبک، ایمن، تمیز و اقتصادی می‌کند. مالت‌های پلیمورتکس در بسته بندی‌های قیفی شکل ارائه می‌شوند و ویژگی‌های مکانیکی برتر از قبیل مقاومت فشاری، خمشی، برشی، همچنین چسبندگی چهار برابر بیشتر، نسبت به مالت، ماسه و سیمان دارند. مالت پلیمورتکس نیازی به آب یا سیمان و ماسه ندارد. جایگزینی مناسب برای مالت سنتی، ماسه و سیمان در دیوارچینی با انواع آجر، سفال یا بلوک (سیمانی و گازی) و کاشی و سرامیک کاری است
پارکینگ مکانیزه
پارکینگ مکانیزه توسط شرکت دانش بنیان اندیشه پژوهان شریف تولید شده است.
ضدرسوب الکترومغناطیس
این محصول توسط شرکت دانش بنیان انرژی و الکترونیک ری موج و با هدف عارضه‌یابی ناکامی ‌فناوری‌های موجود رسوب‌زدایی تولید شده است. رسوب گرفتگی یکی از رایج‌ترین معضلات تاسیسات ساختمانی است. تاسیساتی چون چیلرها، بویلرها، برج‌های خنک کننده، مبدل‌ها در طول زمان بر اثر رسوب گرفتگی دچار افت راندمان، پوسیدگی و افزایش مصرف سوخت خواهند شد. محصول ری موج می‌تواند بدون نیاز به کاربر، مواد شیمیایی، قطعات مصرفی و بدون آلایندگی محیط زیست، معضل رسوب‌گذاری در تاسیسات را برای همیشه حل کند.
جت پرینتر صنعتی
جت پرینتر صنعتی محصول شرکت دانش بنیان پارس چاپگر اسپادانا )پارس جت( است که نیاز خطوط تولید برای چاپ اطلاعات متغیر نظیر تاریخ تولید، انقضا، مارک، لوگو، بارکد، شیفت، سریال نامبر را تامین می‌کند.
آزمایش‌های مصالح ساختمانی
شرکت دانش بنیان مهندسین مشاور آزمونه فولاد در زمینه آزمایشگاه مقاومت مصالح و آزمایش‌های غیر مخرب فعالیت می‌کند. آزمایش‌های مصالح ساختمانی شامل مکانیک خاک، مکانیک سنگ، شیمی ‌مصالح، سنگدانه، سیمان، بتن، غیرمخرب بتن و مصالح، رنگ و عایق، قیر و آسفالت است.
مجموعه نرم افزار بهینه سازی سازان
این نرم افزارها توسط گروه طراحی و تضمین کیفیت سازان تولید شده است. این شرکت پس از سال‌ها بررسی در زمینه انجام محاسبات مهندسی سازه، موفق به تولید نرم افزار جامع بهینه سازی مبتنی بر پایگاه نرم افزاری اختصاصی در قالب ماژول‌های مدل‌سازی، طراحی، سبک‌سازی و سازمان دهنده خودکار شده است.
خط خشک کن صنعتی مایکروویو برای تیغه‌های سفالین
شرکت دانش بنیان پرتو الکترونیک پیشگام کویر نیز محصول خط خشک کن صنعتی مایکروویو برای تیغه‌های سفالین را تولید کرده است. این دستگاه با ترکیب روش‌های هوا گرم، امواج مایکروویو و سیستم تونلی برای خشک‌سازی تیغه‌های سفالین استفاده می‌شود. خشک سازی سریع تیغه‌ها، انبار کردن آنها برای استفاده در فصول سرد و جلوگیری از ترک برداشتن بلوک‌های با ابعاد بزرگ از کاربردهای این اختراع و محصول دانش بنیان است.
پمپ پریستالتیک
شرکت دانش بنیان نواندیشان سازه نیرا، محصول پمپ پریستالتیک را تولید کرده است. این پمپ باعث گردش غلطک در داخل روتور دستگاه می‌شود. حرکت غلتک بر روی شلنگ استفاده شده در دستگاه، باعث رانده شدن هوای داخل آن به سمت جلو و ایجاد یک نوع خلاء شده که منجر به ایجاد مکش در سیال می‌شود. حرکت پیوسته و موجی شکل دستگاه، سیال را به داخل لوله می‌کشاند و به مرور آن را به سمت جلو سوق می‌دهد. در نهایت امکان تنظیم سرعت گردش غلتک و در نتیجه آن به سرعت گردش سیالات در این پمپ‌ها وجود دارد و می‌توان فشار عملکرد آنها را تغییر داد.
دستگاه بالانس افقیHCSB500
شرکت دانش بنیان پارس رهاوردان غرب دستگاه بالانس افقیHCSB500 را تولید کرده است که این دستگاه مناسب بالانس انواع روتورهای نیمه سنگین با دقت بالا است که در صنایع سیمانی، سرامیک و سایر صنایع وابسته به بخش ساختمان کاربرد دارد.
سامانه انرژی میتر (کنتور انرژی)
سامانه انرژی میتر (کنتور انرژی) توسط شرکت دانش بنیان به ساز انرژی به منظور تفکیک هوشمند و خودکار قبوض آب و برق و گاز ساختمان بر مبنای مقدار مصرف هر واحد تولید شده است. این سامانه با نصب کنتورهای هوشمند التراسونیک بر روی لوله‌های آبرسانی و لوله‌های سرمایش – گرمایش واحدها مقدار مصرف هر واحد را اندازه‌گیری کرده و پس از دریافت قبوض آب و برق و گاز، از طریق سامانه تحت وب و اپلیکیشن تلفن همراه قبوض تفکیکی را برای هر واحد متناسب با مصرف به صورت خودکار صادر می‌کند.
دستگاه ۴X-LTP ELTEX
شرکت نوران ارتباطات پایدار دستگاه ۴X-LTP ELTEX را تولید کرده است. تکنولوژی GPON ، آخرین فناوری پیاده سازی بستر انتقال اطلاعات در ساختمان‌ها و شهرک‌های مسکونی و صنعتی است که استفاده از آن مزایای قابل توجهی مانند کاهش هزینه راه اندازی و نگهداری و افزایش طول عمر را دارد. علاوه بر آن تمامی ‌سرویس‌های مورد استفاده در ساختمان‌ها نظیر اینترنت، تلفن، تلویزیون اینترنتی، دوربین مدار بسته بر روی این بستر قابل راه اندازی است. در این تکنولوژی از تجهیزاتی مانند فیبرنوری، اسپلیتر،OLT و ONT استفاده می‌شود.
بهینه‌سازی و سبک‌سازی سازه‌ها
محصول بهینه‌سازی و سبک‌سازی سازه‌ها توسط شرکت نوید ساختار بهینه (بنیانو) تولید شده است. این مجموعه با استفاده از فرآیند هوش مصنوعی و رایانش ابری خود تنها در دو سال گذشته، موفق شده در بیش از ۷۰ پروژه عمرانی در داخل ایران و عراق ایفای خدمت کند.
اصلاح کننده‌های ضربه
شرکت فن‌آور آمیزه پیشرفته محصولی برای اصلاح کننده ضربه تولید کرده است. ضد ضربه‌ها یا اصلاح کننده‌های ضربه، افزودنی‌های کلیدی برای افزایش انعطاف پذیری و استحکام ضربه هستند. اصلاح کننده‌های ضربه برای کاربردها و مصارف زیادی، مانند پروفیل‌های پنجره پی وی سی ، لوله‌ها و اتصالات و دیوارپوش‌ها استفاده می‌شوند. از سویی دیگر اصلاح کننده‌های ضربه باعث کاهش فرسایش در اثر هوا، مقاومت در برابر عوامل شیمیایی، مقاومت کششی ترکیبات پی وی سی می‌شوند. افزون بر کاربرد اصلاح کننده‌های ضربه در ترکیبات پی وی سی سخت، از این مواد می‌توان با هدف بهبود مقاومت آمیزه مذاب به هنگام فرآیند، حفظ آج پدید آمده بر روی محصول و نیز شکل دهی حرارتی دلخواه در آمیزه سازی فرآورده‌های نیمه سخت و نرم نیز استفاده کرد.
تقویت کننده آنتن تلفن همراه
شرکت پیشتازان صنعت فراز ارتباط نیز محصول تقویت کننده آنتن تلفن همراه را تولید کرده است. این دستگاه از نوع دیجیتال بوده و مورد تائید سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی و تمامی‌اپراتورهای تلفن همراه است و دارای قابلیت تقویت سیگنال‌های تلفن همراه تمامی ‌اپراتور‌ها در نسل‌های ۲G ، ۳G ، ۴G و ۵G.4 با انواع توان‌های پایین، متوسط و بالا برای بهبود پوشش فضا‌های Indoor کوچک، متوسط و بزرگ است.
کفپوش‌های یکپارچه پلیمری
نسل جدیدی از عایق‌های پلیمری بر پایه سنتز رزین پلی اورتان، اصلاح رزین‌های اپوکسی و کراسلینک ابی رزین‌های اکریلیک با خواصی منحصر بفرد توسط شرکت دانش بنیان مهندسی مبتکران مانداناپلیمر تهیه و به تولید صنعتی رسیده است. علاوه بر عایق‌ها، کفپوش‌های هیبریدی پایه اپوکسی نیز دنیای جدیدی از تنوع و خواص برتر مکانیکی با مقاومت‌های شیمیایی ایجاد کرده است. صدها پروژه موفق خرد و کلان با استفاده از این مواد تولیدی تاکنون به اجرا رسیده است.
الیاف high strength & low Shrinkage
امروزه الیاف گوناگونی برای استحکام بخشی به بتن و جلوگیری از ترک و همچنین کاهش میلگرد مصرفی به بتن‌ها افزوده می‌شود. بر این اساس شرکت ایدهپروران کوشای زنگان الیاف محصول high strength & low Shrinkage را به بازار محصولات ساختمانی عرضه کرده است زیرا الیاف دارای استحکام بالا ویژگی‌های مطلوب بیشتری به بتن اضافه می‌کند و تا دمای ۸۵ درجه استحکام مکانیکی خود را حفظ کرده و دارای انقباض کمتری هستند. الیاف متداول بازار تا ۴۵ درجه استقامت دارند. این الیاف دارای مزایایی همچون افزایش معنادار استحکام مکانیکی و چسبندگی بتن، کاهش ترک‌های مویی در سطح بتن، کاهش مصرف میلگرد در بتن، کاهش وزن کلی ساختمان و افزایش مقاومت ساختمان در مقابل زلزله است.
تابلو فرمان تکفاز Motion Green برای مدیریت آسانسور
شرکت پار صنعت صعود نیز محصول تابلوفرمان تکفاز Motion Green به منظور استفاده در سیستم کنترل مقصد نرم افزار مدیریت آسانسور را در پاویون شرکت‌های دانش بنیان عرضه کرده است
نانو پوشش آبگریز و محافظت کننده سطوح چوبی (EC-311)
گروه متخصصین نانوفراز سپاهان که فعالیت خود را با هدف طراحی و تولید پوشش‌های محافظتی و آبگریز با تکنولوژی نانو و تمرکز بر حفظ محیط زیست آغاز کرده است، محصول نانو پوشش آبگریز و محافظت کننده سطوح چوبی (EC-311) را در نمایشگاه صنعت ساختمان عرضه کرده است.
سامانه تصویربرداری کروی و اندازه گیری ابعادی
سامانه تصویربرداری کروی و اندازه‌گیری ابعادی توسط شرکت فناوری کهربا با استفاده از تصویربرداری کروی از اماکن مختلف امکان تولید شده است و دارای قابلیت نمایش تور مجازی،VR و همچنین تصاویر تبلیغاتی برای ارائه در بستر فضای مجازی، سایت اختصاصی،Youtube و همچنین گوگل استریت ویو است.
خانه هوشمند رایان
شرکت فناوران فراموج علم و صنعت نیز اپلیکیشن خانه هوشمند رایان را طراحی و عرضه کرده است که با استفاده از آن هر فرد می‌تواند خانه خود را به وسیله گوشی، از راه دور کنترل و مدیریت کند.
ERP-N
سیستم‌های جامع و یکپارچه تحت وب مالی، بازرگانی، تولید، اداری و منابع انسانی با رویکرد ERPتوسط شرکت دانش بنیان شرکت داده پردازی نیلرام در حوزه‌های صنایع، فنی و مهندسی، مالی، اداری، فروش، تامین و خرید، کنترل کیفیت، کنترل اسناد و مدارک و مدیریت انفورماتیک طراحی شده است.
سامانه‌های دما، نور و انرژی سدنا
ترموستات هوشمند تلستو برای کنترل هواسازها توسط شرکت دانش بنیان سدنا طراحی شده و با ظاهری زیبا و لوکس، زینت بخش منازل و اماکن مختلف است. این دستگاه با فناوری‌های بالا و در راستای کاهش مصرف انرژی و افزایش رفاه و آسایش برای مصرف کنندگان طراحی و تولید شده است. ترموستات تلستو به صورت لمسی کار کرده و قابلیت تنظیم حالت سرمایش و گرمایش، تنظیم دمای مورد نظر، تعریف انواع سناریوهای رفاهی را برای کاربر فراهم می‌کند. از نکات قابل توجه این محصول می‌توان به تطبیق با موتورهای نسل جدید درایوهای (BLDC ) اشاره کرد که راندمان بالاتر و گستره کنترلی وسیع‌تری را برای موتور فراهم می‌کند.
سامانه ثبت درخواست کارگشا
سامانه ثبت درخواست به صورت کاملا کاربردی و جامع توسط شرکت آینده پژوهان نوآور کارگشا تولید شده و خدمات آنلاین را در حوزه ساختمان ارائه می‌دهد. با استفاده از این سامانه می‌توان انواع خدمات ساختمانی نظیر ساخت اسکلت فلزی و بتنی از صفر تا صد و یا به صورت خرده‌کاری، اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی، بازسازی، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی، طراحی و اجرای محوطه‌سازی، تعمیر و نگهداری و همچنین هوشمندسازی خانه و یا محل کار را با هر میزان حجم کاری یا سقف ریالی، اعلام و دریافت کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.