صفحه اصلی / اسلایدر / بورس ۳۳ هزار واحد مثبت شد
بورس ۳۳ هزار واحد مثبت شد

حقوقی ها خُلف وعده کردند

بورس ۳۳ هزار واحد مثبت شد

کسب و کار نیوز - در حالی که شاخص کل بورس امروز با رشد ۳۳ هزار واحدی مواجه شده و در آستانه رسیدن به کانال ۱.۶ میلیون واحدی قرار دارد، حقوقی ها از وعده خرید سهام حقیقی‌ها طفره رفتند.

به گزارش کسب و کار نیوز، شاخص کل بورس در معاملات امروز شنبه (۲۲ شهریور ماه) با رشد ۲.۱۶ درصدی مواجه شد و با ۳۳ هزار و ۶۰۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۸۹ هزار واحد رسید.

در نیم ساعت ابتدایی معاملات، شاخص کل بورس با رشد ۲۹ هزار واحدی روبرو شد و پس از آن، این رشد با شیب آرام ادامه یافت و در رقم یک میلیون و ۵۸۹ هزار واحد ثابت مانده است.

شاخص هم‌وزن نیز با ۶۳۳ واحد رشد، به ۴۲۷ هزار واحد رسیده است. در دو ساعت گذشته از شروع معاملات امروز ۸۱۵ هزار فقره معامله به ثبت رسیده که ارزش آنها بیش از ۶,۰۰۰ میلیارد تومان است.

در حال حاضر ارزش کل بازار ۵,۹۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده و نمادهای «فارس»، «فولاد» و «فملی» با تأثیرگذاری ۴ تا ۵ هزار واحدی، بیشترین اثر را در رشد مثبت امروز بازار داشته اند.

در صف خرید معاملات امروز، «وبصادر» با تقاضای ۷۶۳ میلیون سهم، به ارزش ۲۶۵ میلیارد تومان بیشترین تقاضای سهام و در صف فروش نیز «وملی» با ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار عرضه سهم، به ارزش ۴۵۷ میلیون تومان بیشترین میزان عرضه را به خود اختصاص داده است.

گروه‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری و لیزینگ‌ها به همراه سیمانی‌ها بیشترین صف فروش را در اختیار دارند و بیشترین صف خرید نیز به پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها اختصاص دارد.

رشد مثبت امروز بازار در حالی است که قرار بود حقوقی‌ها از امروز اقدام به خرید سهام و بازارگردانی کنند که این اتفاق رخ نداده است. به عنوان مثال در صدر نمادهای با بیشترین میزان عرضه (صف فروش) ۵ نماد قرار دارند که عمده خریدها از سوی حقیقی‌ها بوده و حقوقی‌ها کمترین سهم از حجم خرید را در اختیار دارند. خریداران حقوقی وبصادر ۵.۲ درصد، ثشاهد ۰ درصد، خگستر ۱ درصد، لپارس ۰ درصد و حکشتی ۷.۶ درصد هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.