صفحه اصلی / اسلایدر / بلیت پروازهای ترکیه را نخرید
بلیت پروازهای ترکیه را نخرید

واگذاری فرودگاه‌های عسلویه و ماهشهر به شرکت فرودگاه‌ها

بلیت پروازهای ترکیه را نخرید

کسب و کار نیوز - رییس سازمان هواپیمایی کشوری از واگذاری فرودگاه‌های ماهشهر و عسلویه به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد و گفت: هنوز تاریخ انجام پروازهای ترکیه مشخص نیست و فعلا مردم بلیت پروازهای ترکیه را خریداری نکنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، کاپیتان زنگنهدر بازدید سرزده از فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: همه پروتکل‌های بهداشتی به دقت اجرایی می‌شود و بر اجرای دقیق و درست آن نظارت کامل می‌کنیم. در این زمینه شرکت‌های متخلف معرفی شده و با آنها برخورد لازم صورت خواهد گرفت.وی درباره‌ی حادثه فرودگاه ماهشهر گفت: با توجه به این‌که گزارش‌های رسیده نشان می‌داد فرودگاه ماهشهر ایمنی مناسبی ندارد این فرودگاه را به علاوه فرودگاه عسلویه به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واگذار کردیم. شرکت فرودگاه‌ها نیز کتبا مسئولیت ناوبری فرودگاه ماهشهر را پذیرفته است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: دیگر فرودگاه‌های وابسته به شرکت نفت نیز براساس ترافیکی که دارند در این فراخوان قرار گرفته و به تدریج واگذار خواهند شد.دهقانی زنگنه همچنین درباره دستورالعمل ابلاغی اخیر نیز باید گفت که دستورالعمل ۱۹۰۰ را ابلاغ کردیم و همه شرکت‌های هواپیمایی موظف به رعایت کردن همه مفاد آن به صورت دقیق هستند. مردم هم می‌توانند فرم‌های نظرسنجی داخل هواپیما را مشاهده کرده و با اسکن کردن بارکد آن به صورت آنلاین در سایت سازمان هواپیمایی کشوری مشکلات‌شان را مطرح کنند. همچنین اگر تخلفاتی مشاهده کردند سایت سازمان و تلفن گویای آن ۲۴ ساعته پاسخگو است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: در زمینه استفاده بیشتر شرکت‌های هواپیمایی از اتوبوس‌ها برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به هنگام انتقال مسافران از ترمینال‌ها و هواپیما نیز شرکت‌های هواپیمایی موظف‌اند دستورالعمل‌های اجرایی را به دقت رعایت کنند بنابراین باید به اندازه اتوبوس تهیه کنند.

روشن بودن تهویه هواپیماها به صورت کامل

دهقانی زنگنه همچنین درباره مسائل و ابهاماتی که درباره تهویه هواپیماها و نداشتن فیلتر میانی مطرح می‌شود، گفت:  تهویه هواپیماها به صورت دائم و مستمر انجام می‌شود و حتی دستور داده‌ایم که در هنگامی که هواپیما روی زمین می‌نشیند باید از موتور کمکی APU استفاده کنند و آن را روشن کنند تا تهویه هواپیما روی زمین انجام شود. همچنین قبل از اینکه موتور هواپیما خاموش شود باید این موتور کمکی روشن باشد تا هنگام تاکسی کردن هواپیما و پیاده شدن مسافران تهویه کار خود را بدون وقفه انجام دهد.

جلسه بررسی حادثه هواپیما اوکراینی ۲۷ مهرماه

وی درباره آخرین وضعیت حادثه هواپیمای اوکراینی گفت: ۲۷ مهرماه نشستی مشترک بین ایران و اوکراین با حضور دیگر نمایندگان در تهران برگزار خواهد شد تا دیگر زوایای این حادثه را بررسی کنیم. تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری که برای بازدید از فرودگاه مهرآباد و هواپیماهای در حال مسافرگیری یا پیاده کردن مسافران امروز به ترمینال ۱ و ۲ این فرودگاه آمده بود با مردم گفت‌وگو کرد و نظر آن‌ها را درباره این موضوع جویا شد که البته اکثر مسافران ابراز رضایت می‌کردند و برخی از آن‌ها انتقادات و مشکلاتی را درباره رعایت نشدن برخی پروتکل‌ها مطرح کردند.

نکته جالب اینجا بود که برخی از مسافران در ترمینال یا حتی هنگام سوار شدن به هواپیما ماسک نداشتند که در این بازدید از سوی خبرنگاران و مسئولان به آن‌ها تذکر داده شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.