صفحه اصلی / اصناف / افزایش ۲.۵ برابری قیمت پیچ و مهره در یک سال
افزایش ۲.۵ برابری قیمت پیچ و مهره در یک سال

افزایش ۲.۵ برابری قیمت پیچ و مهره در یک سال

کسب و کار نیوز - رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره از افزایش ۲.۵ قیمت این محصولات در یک سال اخیر خبر داد و گفت: در حالی که فقط ۵۰ درصد نیاز کشور از طریق تولید داخل تامین می‌شود، جلوی ثبت سفارش پیچ و مهره گرفته شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، نورالدین مهری اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت پیچ و مهره این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) جلوی ثبت سفارش این کالا را گرفته، این در حالی است که فقط ۵۰ درصد بازار از تولید داخلی تامین می‌شود. دلیل دوم هم این است که تولیدکنندگان پیچ و مهره را به توزیع کنندگان عرضه نمی‌کنند و می‌گویند که برای تولید مفتول ندارند.وی با بیان اینکه قبلا سهم تولید داخل از تأمین بازار ۳۰ درصد بود، تصریح کرد: با افزایش قیمت دلار واردات پیچ و مهره کمتر شد و حالا نصف بازار از طریق تولید داخل تامین می‌شود.

البته به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره به دلیل تنوع زیاد انواع پیچ و مهره حتی چین که بزرگترین تولید کننده این محصول است واردات دارد، چرا که امکان ندارد همه انواع پیچ و مهره در یک کشور تولید شود. اما بدون کارشناسی و مشورت با اتحادیه به طور کلی جلوی واردات پیچ و مهره گرفته شده است.

مهری میانگین مصرف سالانه پیچ و مهره در کشور را ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن در کشور عنوان کرد که و گفت: البته در زمان ساخت مسکن مهر مصرف به ۲۰۰ هزار تن هم رسید، اما در حال حاضر همان ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن است که در صورت تامین مواد اولیه ۵۰ درصد آن در داخل قابل تولید است. در این میان تکنولوژی لازم برای ساخت بخشی از پیچ و مهره‌ها در کشور وجود ندارد و بخشی از آن ها هم مصرف پایینی دارد که ساخت آن‌ها به صرفه نیست.

همچنین به گفته وی همه صنایع از کمبود پیچ و مهره دچار مشکل می‌شوند، اما در حال حاضر خودروسازی اولین صنعتی است که از از کمبود پیچ و مهره متضرر می‌شود و بعد از آن صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، برق و ساختمان‌سازی بیشترین استفاده را از این محصول دارند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.