صفحه اصلی / سرخط خبرها / عرضه فوری ماسک های تولیدی به مراکز درمانی الزامی است
عرضه فوری ماسک های تولیدی به مراکز درمانی الزامی است

طی بخشنامه ای از سوی معاون وزیر صنعت

عرضه فوری ماسک های تولیدی به مراکز درمانی الزامی است

کسب و کار نیوز - معاون وزیر صنعت ، به منظور جلوگیری از هرگونه اختلال در تامین و ممانعت از توزیع خارج از شبکه در بخشنامه ای خطاب به تولیدکنندگان ماسک، بر الزام تحویل فوری ماسک به مراکز درمانی و ارائه گزارش تاکید می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛ عباس تابش اظهار داشت : پیرو بخشنامه شماره ۳۵۳۴۲/۹۹/۳۷۰ مورخ ۰۵/۶/۹۹ این سازمان و با توجه به گزارش واصله از سوی شرکت های تامین کننده مواد اولیه مبنی بر دریافت ملت بلون از ابتدای مردادماه توسط تولیدکنندگان ماسک در کشور و به منظور مدیریت توزیع در شرایط فعلی کشور و جلوگیری از هرگونه اختلال در تامین و جلوگیری از توزیع خارج از شبکه مطابق مصوبات جلسه روز چهارشنبه ۱۲/۶/ ۹۹ در محل این سازمان و با حضور مراجع نظارتی ذیربط ، بخشنامه ضرورت تحویل فوری ماسک به مراکز درمانی مطابق سهمیه های تعیین شده به واحدهای منتخب ابلاغ گردید.
وی خاطر نشان کرد : بر اساس این بخشنامه کلیه شرکت های تولیدکننده ماسک مکلفند نسبت به تحویل ماسک سه لایه تولیدی خود به دانشگاههای علوم پزشکی منتخب درنظر گرفته شده برای هر شرکت و همچنین شرکتهای پخش معرفی شده از سوی سازمان غذا و دارو جهت عرضه گسترده در سطح داروخانه های سراسر کشور اقدام نموده و توزیع ماسک به مراکز تعیین شده در قالب بخشنامه مذکور را بصورت مستمر در دستور کار خود قرار دهند.
معاون وزیر صنعت ؛ بر نظارت سازمان حمایت بر نحوه توزیع ماسک تولیدی با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی و ضرورت برخورد قاطع با توزیع خارج از شبکه تأکید و تصریح کرد: ضروری است فهرست میزان ماسک تحویلی به دانشگاههای علوم پزشکی و مراکز درمانی و سایر مراکز مجاز تعیین شده در بازه های زمانی مختلف نیز به تفکیک احصاء و ضمن ثبت در سامانه جامع تجارت به این سازمان منعکس شود. ضمناً واحدهای تامین کننده مواد اولیه نیز مکلفند ضمن تامین بموقع نیاز تولید کنندگان ماسک منتخب حسب سهمیه های تعیین شده، صرفاً نسبت به عرضه ملت بلون حسب فهرست واحدهای منتخب واجد شرایط اعلامی از سوی این سازمان اقدام نموده و فروش خارج از شبکه تعیین شده مصداق تخلف خارج از شبکه می باشد.
عباس تابش در ادامه متذکر می شود : با توجه به نیاز مبرم مراکز درمانی به ماسک سه لایه پزشکی در شرایط حساس کنونی ، در صورت عدم تحویل ماسک متناسب با مواد اولیه دریافتی از جمله ملت بلون توسط شرکتهای سهمیه گیرنده به مراکز اعلامی منتخب سازمان غذا و دارو و یا عدم ارائه گزارش عملکرد اقدامات، نسبت به قطع سهمیه مواد اولیه و جایگزینی سایر واحدهای متقاضی واجد شرایط و معرفی آن شرکت به مراجع تعزیری و قضایی اقدام خواهد شد.
تابش یادآور شد: این بخشنامه طی نامه شماره ۳۶۳۹۰/۹۹/۳۷۰ مورخ۱۲/۶/۹۹ به کلیه شرکتهای تولیدی ماسک در سراسر کشور جهت اجرا ابلاغ شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.