صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / تولید ربات قطعه‌گذار در صنایع پلاستیک با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی
تولید ربات قطعه‌گذار در صنایع پلاستیک با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

تولید ربات قطعه‌گذار در صنایع پلاستیک با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

کسب و کار نیوز - یک شرکت دانش بنیان با استفاده از تسهیلات نمونه‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی برای اولین بار موفق به ساخت ربات‌های تزریق پلاستیک در کشور شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، سینا کامروا، مدیرعامل شرکت ویرا صنعت دقیق پارس در بیان ویژگی‌های فنی ربات‌های تزریق پلاستیک، گفت: مجموعه ما به عنوان تنها شرکت دانش بنیان تولیدکننده ربات‌های تزریق پلاستیک و اتوماسیون صنعتی افتخار بومی‌سازی این تکنولوژی روز را در ایران دارد. ربات‌های قطعه‌بردار و قطعه‌گذار می‌تواند قطعه را از هر نقطه‌ای بردارد و در هر نقطه‌ای بچیند و توانایی جداسازی راهگاه را نیز دارا است.
کامروا ادامه داد: ربات قطعه‌بردار و قطعه‌گذار در صنایع پلاستیک و تولید کاربرد دارد و از مزایای آن انجام چند کار همزمان است که هر کاری که نیاز به یک نیروی انسانی مجزا دارد برای مثال علاوه بر برداشت محصول پلاستیکی از داخل قالب و گذاشتن بر روی تسمه نقاله با هر ترتیب دلخواه می‌تواند عمل لیبل‌گذاری، اصلاح محصول، پلیسه‌گیری و هر کاری دیگر که نیاز باشد را انجام دهد.
مدیرعامل شرکت ویرا صنعت دقیق پارس به ویژگی‌های این محصول اشاره کرد: این ربات علاوه بر اینکه افزایش کیفیت محصول نهایی تولیدی، کاهش هزینه‌های تمام شده، افزایش راندمان تولید و افزایش تولید و بهبود عملکرد نیروی انسانی در کارخانجات را برعهده دارد، می‌تواند با اعمال صرفه‌جویی و افزایش تولید از ۱۰ تا ۳۰ درصد سودآوری برای تولید کننده‌ها به ارمغان آورد.
وی بازار هدف و استفاده‌کنندگان این ربات را تولیدکنندگان محصولات و مصنوعات پلاستیکی عنوان کرد و گفت: این ربات در صنایع پزشکی و بهداشتی، خودرویی، لوازم خانه و آشپزخانه، صوتی و تصویری، محصولات یکبار مصرف، ظروف بسته‌بندی (غذایی، بهداشتی و غیر بهداشتی) و هرگونه مصنوعات پلاستیکی کاربرد دارد و قابلیت ویژه آن، لیبل‌گذاری همزمان IML (یک تکنولوژی روز جهانی) است.
مدیرعامل شرکت ویرا صنعت دقیق پارس در مورد استفاده این شرکت از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: با استفاده از تسهیلات نمونه‌سازی صندوق نوآوری، اولین نمونه از ربات قطعه‌بردار و قطعه‌گذار ساخته شده است و با تسهیلات لیزینگی توانستیم بازار خود را گسترش دهیم. وجود وام لیزینگی جذابیت بسیار زیادی برای مشتریان ما داشته است.
کامروا در مورد مزیت رقابتی این محصول گفت: با توجه به بومی‌سازی این ربات در داخل کشور و بی‌نیاز کردن تولیدکنندگان از خدمات نمایندگان شرکت‌های خارجی و همچنین دوری از تحریم‌ها توانسته‌ایم محصولی مشابه شرکت‌های اروپایی (با توجه به نظرات مشتریان) و با کیفیت‌تر از کشورهای آسیایی شرقی مثل چین تولید کنیم.
وی ادامه داد: قیمت تمام شده پایین محصول نسبت به قیمت دلاری محصولات خارجی، عدم نیاز به واردات، ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی ۲۴ ساعته و تامین قطعات، از مزایای محصول با کیفیت داخلی است.
مدیر عامل شرکت ویرا صنعت دقیق پارس برنامه‌های صادرات این ربات را نیز تبیین کرد و گفت: صادرات به کشورهای همسایه به خصوص عراق و افغانستان، همچنین کشور سوریه از اهداف کوتاه مدت و صادرات به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس از اهداف بلند مدت شرکت ما است و با رایزنی با اتاق‌های بازرگانی مشغول مذاکرات هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.