صفحه اصلی / اصناف / تداوم گرانی تخم مرغ علیرغم تشدید نظارت‌ها
تداوم گرانی تخم مرغ علیرغم تشدید نظارت‌ها

تداوم گرانی تخم مرغ علیرغم تشدید نظارت‌ها

کسب و کار نیوز - با وجود اینکه عملکرد بازرسی و نظارت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها حاکی از تشدید نظارت‌ها بر بازار تخم مرغ در پنج ماهه اول امسال است، این محصول همچنان بیش از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اطلاعات مربوط به عملکرد بازرسی و نظارت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و با توجه به تشدید بازرسی‌ها از بازار مرغ و تخم مرغ، این کالاها از ابتدای امسال در چندین مرحله به عنوان اولویت بازرسی تعیین شده بودند؛ به‌طوری‌که در پنج ماهه نخست امسال در مجموع ۷۷ هزار و ۴۳۹ مورد از بازار این محصولات انجام و  ۴۸۱۳ مورد تخلف مرتبط با عرضه مرغ و تخم مرغ به ارزش بیش از  سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سراسر کشور تشکیل شده است.

بر اساس این اطلاعات در پنج ماهه نخست امسال، تعداد بازرسی از بازار گوشت مرغ  ۴۸ هزار و ۴۰۹ مورد بوده و برای ۲۶۷۰ واحد صنفی متخلف، برگه گزارش بازرسی به ارزش ریالی بالغ بر دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تنظیم شده است. همچنین در این بازه زمانی از لازار تخم مرغ ۲۹ هزار ۳۰ مورد بازرسی انجام و برای ۲۱۴۳ متخلف صنفی، گزارش بازرسی به ارزش ریالی حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تنظیم و به مرجع رسیدگی کننده ارسال شده است.با این حال قیمت هر شانه تخم مرغ در روزهای اخیر در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران به شانه ای ۲۶ هزار تومان رسیده است. البته قیمت این محصول در هفته‌های گذشته در خرده فروشی‌ها  حدود ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان بود.

هشتم تیرماه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی بسته به وزن آن را حدود ۲۰ هزار تومان تعیین کرد. البته قیمت هر شانه تخم مرغ در  تیرماه به بیش از ۳۰ هزار تومان هم رسید که موجب شد صادرات این محصول برای مدتی متوقف شود. البته  عوارض صادراتی، هر کیلوگرم تخم مرغ تا پایان مردادماه ۴۰۰۰ تومان تعیین شده بود.

با این وجود ستاد تنظیم بازار در راستای حمایت از تولیدکنندگان عوارض صادراتی تخم‌مرغ‌ برای شهریورماه را مشروط به تعهد اتحادیه مرکزی مرغداران میهن برای جلوگیری از هرگونه کمبود احتمالی و نیز ثبات و رعایت قیمت‌های مصوب درب مرغداری و مصرف کننده در سطح بازار، حذف کرداالبته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرده که روند نظارتی و تشدید بازرسی ها روی اقلام کالایی مرغ و تخم مرغ در ایام پیش روی در سراسر کشور ادامه دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.