به گزارش کسب و کار نیوز، مقایسه آمارهای سالهای ۹۶ تا ۹۹ نشان میدهد، تبلیغات ۵۷ برند داخلی از سال ۱۳۹۶تاکنون به ۵ مورد و تبلیغات برندهای خارجی دارای نمایندگی در کشور نیز از ۳۰ به ۲ مورد کاهش یافته است. بیشترین این کاهشها به ترتیب در گروه فرآوردههای خوراکی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و خدمات روی داده که با توجه به اهمیت تکرار پخش و بازههای زمانی در شبانه روز، از اهمیت دوچندان برخوردار میشود.
بر همین اساس، تغییر رویکرد صاحبان کالا و خدمات داخلی از مراجعه به شبکههای برون مرزی و ترغیب و تشویق آنان به تبلیغ در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی در رسانههای داخلی از جمله برنامههای ایجابی دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی برشمرده شده که توانسته است بستر مناسبی برای پرهیز از تبلیغ در این شبکهها را فراهم کند. بر اساس جداول آماری ارائه شده، میزان تبلیغات کالاها و خدمات ایرانی و خارجی دارای نمایندگی در ایران که توسط شبکههای ماهوارهای فارسی زبان پخش میشوند، در چهار سال گذشته یک دهم شده است.
همچنین بنابر آمار یاد شده، تبلیغات گروههای کالاییِ فرآوردههای خوراکی – آشامیدنی و آرایشی – بهداشتی همچنان بیشترین تبلیغ را در بین گروههای موجود به خود اختصاص دادهاند.