صفحه اصلی / اسلایدر / کاهش ۹۶ درصدی تبلیغات کالاها در شبکه‌های ماهواره‌ای

کاهش ۹۶ درصدی تبلیغات کالاها در شبکه‌های ماهواره‌ای

کسب و کار نیوز - گزارش سامانه رصد ماهواره‌ای شبکه‌های فارسی زبان دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی از پایش بیش از ۱۰۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان، نشان می‌دهد تبلیغات غیرتکراری برندهای ایرانی در این شبکه‌ها نسبت به سال ۹۶ با کاهش ۹۰ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، مقایسه آمارهای سال‌های ۹۶ تا ۹۹ نشان می‌دهد، تبلیغات ۵۷ برند داخلی از سال ۱۳۹۶تاکنون به ۵ مورد و تبلیغات برندهای خارجی دارای نمایندگی در کشور نیز از ۳۰ به ۲ مورد کاهش یافته است. بیشترین این کاهش‌ها به ترتیب در گروه فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و خدمات روی داده که با توجه به اهمیت تکرار پخش و بازه‌های زمانی در شبانه روز، از اهمیت دوچندان برخوردار می‌شود.

بر همین اساس، تغییر رویکرد صاحبان کالا  و خدمات داخلی از مراجعه به شبکه‌های برون ‏مرزی و ترغیب و تشویق آنان به تبلیغ در چارچوب سیاست ‏های اقتصاد مقاومتی در رسانه‌های داخلی از جمله برنامه‌‏های ایجابی دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی برشمرده شده که توانسته است بستر مناسبی برای پرهیز از تبلیغ در این شبکه‏‌ها را فراهم کند. بر اساس جداول آماری ارائه شده، میزان تبلیغات کالاها و خدمات ایرانی و خارجی دارای نمایندگی در ایران که توسط شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان پخش می‌شوند، در چهار سال گذشته یک دهم شده است.

هم‌چنین بنابر آمار یاد شده، تبلیغات گروه‌های کالاییِ فرآورده‌های خوراکی – آشامیدنی و آرایشی – بهداشتی همچنان بیشترین تبلیغ را در بین گروه‌های موجود به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

بیژن عبدی

مالیات خواری بورس بازان

سرمقاله- یکی از نکات مهم این است که فرایند شبکه بانکی اصلاح شود. وصل کردن …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *