صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / رونمایی از ۳ محصول جدید در هجدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس
رونمایی از ۳ محصول جدید در هجدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس

مدیر کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک فناوری پردیس خبر داد

رونمایی از ۳ محصول جدید در هجدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس

کسب و کار نیوز - «احمد عسگری»، مدیر کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک فناوری پردیس از رونمایی 3 محصول تولید شده توسط شرکت‌های عضو این مجموعه در همجدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس، خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، چندی پیش فراخوان شناسایی محصولات برتر پارک جهت رونمایی در هجدهمین اجلاس سالیانه پارک منتشر شد. «احمد عسگری»، مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری ضمن اشاره به این نکته گفت: فراخوان رونمایی از ۷ تیرماه در سایت پارک و سایر ابزارهای اطلاع‌رسانی منتشر شد و شرکت‌های عضو تا تاریخ ۲۸ تیر ماه برای ارسال اطلاعات محصولات خود فرصت داشتند.

عسگری بیان کرد: تمامی شرکت‌های عضو پارک اعم از مستقر و غیر مستقر و همچنین اعضای شعب پارک ازجمله کارخانه‌های نوآوری، امکان حضور در این فراخوان را داشتند.

مدیر کل سرمایه گذاری و بومی سازی فناوری پارک فناوری پردیس در مورد فرآیند ارزیابی محصولات ارائه شده برای رونمایی در اجلاس سالیانه، توضیح داد: ارزیابی متقاضیان رونمایی از محصولات برتر در چارچوب شاخص‌های ارزیابیِ رونمایی و همچنین خوداظهاری و مستندات ارسالی شرکت‌ها، آغاز شد. پس از آن کمیته اولیه ارزیابی با حضور معاونان و مدیران پارک تشکیل و چند محصول برای راهیابی به ارزیابی ثانویه، انتخاب شدند.

وی ادامه داد: مرحله بعدی ارزیابی محصول توسط کارشناسان و مشاوران فنی و تخصصی پارک بود. در این مرحله سطح فناوری و همچین صحت‌ خوداظهاری و مستندات دریافت شده توسط شرکت‌ها سنجیده و در نهایت محصولات برتر برای رونمایی در هجدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس برگزیده شدند.

عسگری اظهار داشت: باتوجه به ارزیابی‌های صورت گرفته براساس شاخص‌های رونمایی، بررسی‌های فنی و بازدیدهای میدانی، ۳ محصول  تولید شده در حوزه‌های مکاترونیک، پلیمر، مکانیک و اتوماسیون برای رونمایی در اجلاس سالیانه پارک انتخاب شدند.

مدیر کل سرمایه‌گذاری و بومی سازی فناوری پارک فناوری پردیس در مورد شاخص‌های ارزیابی محصولات گفت: برای انتخاب محصولات برتر جهت رونمایی در اجلاس سالیانه، تعدادی شاخص‌های ارزیابی وجود دارد. محصول متقاضی یا نوع ارتقا یافته آن نباید در دوره‌های قبلی اجلاس سالیانه پارک، جشنواره‌ها و رسانه‌های داخلی و خارجی، معرفی یا رونمایی شده باشد. همچنین محصول باید فرآیند تجاری‌سازی را کامل طی کرده و حداکثر ۲ سال سابقه فروش متناسب با ظرفیت بازار محصول را، داشته باشد.

وی ادامه داد: محصولات برتر نباید نمونه مشابه داخلی در کشور داشته باشد و همچنین شرکت متقاضی برای رونمایی محصولات خود در اجلاس سالیانه پارک باید مجوز و تأییدیه فنی مورد نیاز را از مراجع ذی‌صلاح گرفته باشد. علاوه بر این محصول باید در رفع نیازهای حیاتی و استراتژیک کشور و کاهش یا قطع وابستگی به کشورهای خارجی، تاثیر گذار باشد.

عسگری در مورد مزایای رونمایی محصولات در هجدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس، بیان کرد: محصولاتی که در اجلاس سالیانه رونمایی می‌شوند از مزایای ذاتی رونمایی برخوردار خواهند شد. اما علاوه بر آن از مزایایی مانند برگزاری رویداد معرفی محصول و شرکت فناور با حضور تمامی مشتریان برای محصولات برتر، بهره‌مندی از لیزینگ محصول رونمایی شده تا سقف ۵ میلیارد ریال و تسهیل فرآیند جذب سرمایه جهت توسعه محصول رونمایی شده، بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: ارائه کمک هزینه جهت بهبود فرآیند طراحی صنعتی محصول، ارائه کمک هزینه ساخت کلیپ تبلیغاتی از محصول برتر یا شرکت و حمایت از ثبت اختراع بین‌المللی از طریق کانون پتنت ایران، از دیگر مزایای رونمایی محصول در اجلاس سالیانه پارک است.

مدیر کل سرمایه‌گذاری و بومی سازی فناوری پارک فناوری پردیس در مورد دیگر مزایای رونمایی گفت: رونمایی از محصول در اجلاس سالیانه مزایای دیگری نیز از جمله معرفی محصول در فضای مجازی، قرارگیری محصول برتر در سایت پارک و سامانه فن‌بازار ملی ایران، پوشش خبری و تبلیغاتی از طریق ساخت مستند، انجام مصاحبه و هماهنگی پخش در رسانه‌های مختلف، هماهنگی درج تبلیغات در نشریات تخصصی و معرفی جهت حضور در برنامه‌های تخصصی صدا وسیما، در پی خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.