صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / نقش مهم وزارت خارجه در افزایش تعاملات خارجی شرکت‌های دانش بنیان
نقش مهم وزارت خارجه در افزایش تعاملات خارجی شرکت‌های دانش بنیان

نقش مهم وزارت خارجه در افزایش تعاملات خارجی شرکت‌های دانش بنیان

کسب و کار نیوز - کارگاه آموزشی معرفی اکوسیستم نوآوری و نقش صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور کارشناسان و مدیران معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با هدف تسهیل و توسعه تعاملات بین‌المللی، ایجاد ساختارهای مشترک با نهادهای متناظر بین‌المللی به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و در نهایت شبکه‌سازی بین‌المللی در صندوق نوآوری برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، یاسر عرب‌نیا، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل صندوق نوآوری و شکوفایی در ابتدای این کارگاه آموزشی، بر نقش مهم وزارت امور‌خارجه در توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: وزارت امور‌خارجه یکی از حوزه‌های تاثیرگذار در افزایش تعاملات خارجی شرکت‌های دانش بنیان است. امیدواریم بتوانیم با کمک این وزارتخانه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگر بازیگران اکوسیستم نوآوری کشور در جهت تعالی و پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان گام برداریم و به گسترش صادرات این شرکت‌ها کمک کنیم.
در ادامه رسول مهاجر، مدیرکل دفتر هماهنگی و پایش روابط اقتصادی دوجانبه وزارت امور‌خارجه این کارگاه را اولین جلسه در سال جاری برای آشنایی وزارت امور‌خارجه با توانمندی‌های بازیگران اکوسیستم نوآوری از منظر اقتصادی عنوان کرد و گفت: هدف ما از برگزاری این جلسات تشدید و تقویت تعامل با بخش‌های اقتصادی در داخل کشور است و این اولین جلسه از این جنس است لذا در نظر داریم دانش مجموعه خود را نسبت به مسائل اقتصادی به خصوص در حوزه اقتصاد دانش بنیان در داخل و خارج ارتقاء دهیم.
مهاجر ادامه داد: چنانچه مجلس شورای اسلامی، ایجاد وزارت خارجه و تجارت بین‌الملل را تصویب کند وظیفه پیدا می‌کنیم تا به رشد ارگان‌های اقتصادی داخلی کمک کنیم. در حال حاضر بیشتر فشار دشمن بر مبانی اقتصادی کشور است و تلاش دارند تا کشور را از نظر اقتصادی فلج کنند. این یک جنگ نابرابر علیه کشور است و با توجه به اهمیت اقتصاد که کانال ارتباطی با دنیا است وظیفه خود می‌دانیم که به رشد و توسعه صادرات ارگان‌های داخلی کمک کنیم.
وی به نزدیکی معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بازیگران زیست بوم نوآوری کشور اشاره کرد و گفت: کمک به شرکت‌های دانش بنیان در کشور بیشتر از اینکه وابسته به دولت‌ها باشد مبتنی بر حمایت‌های مقام معظم رهبری است. بر این اساس در طول ۴ دهه رشد خوبی هم داشته و نمود گسترش آن را می‌توان در دوران کرونا و فائق آمدن بر تولید بسیاری از محصولات مورد نیاز برای مقابله با این بیماری فراگیر احساس کرد.
مدیرکل دفتر پایش و هماهنگی روابط اقتصادی خارجی وزارت امور خارجه تصریح کرد: اقتصاد امروز کشور از اقتصاد متکی بر نفت و خام فروشی به سمت اقتصاد صادرات‌محور و محصولات دانش بنیان حرکت می‌کند لذا ما نیز در نظر داریم تا در راستای توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان، صندوق نوآوری و شکوفایی و دیگر بازیگران موثر در اکوسیستم نوآوری را همراهی کنیم.
همچنین سهراب آسا، مدیر امور بین‌الملل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این کارگاه اهداف افزایش تعاملات اکوسیستم نوآوری با وزارت امور خارجه را بر شمرد و گفت: موج سوم توسعه سیاست علم، فناوری و نوآوری در ایران حرکت به سمت نوآوری و اقتصاد دانش بنیان است که اقدام مهم آن حمایت مداوم از بازیگران این اکوسیستم بوده است. بخشی از اهداف برگزاری این دوره آشنایی کارشناسان معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور‌خارجه با مفاهیم حوزه نوآوری و فناوری بوده و تلاش داریم تا بدنه وزارت امور‌خارجه با دغدغه های فعالان زیست بوم نوآوری آشنا شوند همچنین تسهیل و توسعه تعاملات بین‌المللی، ایجاد ساختارهای مشترک با نهادهای متناظر بین‌المللی به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و در نهایت شبکه‌سازی بین‌المللی از دیگر اهداف بخش بین الملل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری است..

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.