صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / تولید دستگاه تسهیل کننده گردش خون توسط یک شرکت دانش بنیان
تولید دستگاه تسهیل کننده گردش خون توسط یک شرکت دانش بنیان

با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفت

تولید دستگاه تسهیل کننده گردش خون توسط یک شرکت دانش بنیان

کسب و کار نیوز - یک شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد زیست فناوری دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و استفاده از تسهیلات نمونه‌سازی این صندوق، 10 دستگاه کامپرشن تراپی یا تسهیل کننده گردش خون به وسیله ایجاد فشار مثبت تولید کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، علی آقاکثیری، مدیر عامل شرکت امداد پزشک راز کیمیا در مورد جزییات فنی دستگاه تسهیل کننده گردش خون IPC system گفت: این دستگاه وسیله‌ای است که با تغییر فشار متناوب منجر به انبساط و انقباض متناوب عضلات و رگ‌های خونی و در نتیجه بهبود گردش خون و لنف می‌شود. این دستگاه شامل یک پوشش کامل پا یا بازو یا هر منطقه لنفاوی دیگری از بدن است.
آقاکثیری موارد استفاده دستگاه کامپرشن تراپی IPC system را تشریح کرد و گفت: این دستگاه در شرایط مراقبت‌های شدید، در مرحله اول برای درمان تورم در رگ‌ها یا اختلالات لنفاوی، از قبیل گرفتگی رگ‌ها و لنف ادم (ورم دست و پا) خود به خودی استفاده می‌شود. بیشترین موارد قابل استفاده از این دستگاه شامل جلوگیری از ترومبوز وریدهای عمقی(DTV) و آمبولی ریه (PE)، زخم پای دیابتی و زخم‌های شریانی، کاهش ادم در اندام‌های تحتانی، نارسایی وریدی مزمن، افزایش جریان خون، کاهش درد و تورم بعد از عمل جراحی، درمان واریس و رفع درد و خستگی عضلات است.
مدیرعامل شرکت امداد پزشک راز کیمیا در مورد شیوه کار این دستگاه توضیح داد و گفت: پمپ مورد استفاده در دستگاه، دارای یک سیکل زمانی بسیار طولانی (دو یا سه دقیقه و یا بیشتر)، همراه با یک تورم (بادشدگی) بلندمدت است. دوره زمانی طولانی مدت کمک می‌کند تا حرکت سیال از فضاهای درون شبکه‌ای (بین سلول‌ها) به رگ‌ها یا سیستم لنفاوی و گردش مجدد و یا دفع آن انجام پذیرد.
وی ادامه داد: یک پوشش کامل پا شبیه به یک چکمه است که تا کشاله ران بالا ادامه می‌آید. یک پوشش کامل بازو، دست را پوشش داده و تا زیر بغل بسط یافته است. همچنین پوشش‌های مناسب برای نیمی از پا یا نیمی از دست وجود دارد. در این پمپ‌ها، اختلاف فشار (تغییرات فشار)، به شرایط بیمار، هدف از درمان و واکنش بیمار به درمان بستگی دارد.
آقاکثیری بازار داخل را تحت‌الشعاع شیوع ویروس کرونا و به تبع آن کاهش تقاضا برای این محصول دانست و گفت: در حال حاضر ۵۰۰ دستگاه تولید شده است که در حال معرفی به بازار تجهیزات پزشکی برای استفاده مردم و بیمارستان‌های کشور هستیم. هیات امنای صرفه‌جویی ارزی نیز که تجهیزات پزشکی از داخل را تامین می‌کند از این دستگاه استقبال کرده است و پیش‌بینی می‌کنیم که تقاضای بازار افزایش پیدا کند.
آقاکثیری در مورد ظرفیت تولید و میزان رقابت‌پذیری این محصول نیز گفت: در حال حاضر با وجود محصول تولیدشده امکان تولید بیشتر وجود ندارد اما اگر حمایت بیشتر شود حتما تولید خواهیم کرد. این محصول نمونه داخلی ندارد و به دلیل قیمت بالای ۵ برابری امکان تهیه نمونه خارجی آن نیز وجود ندارد به همین دلیل تنها عرضه کننده این دستگاه با این عملکرد به بازار محسوب می‌شویم.
مدیرعامل شرکت امداد پزشک راز کیمیا در مورد تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: برای ساخت این دستگاه ۵۰۰ میلیون تومان درخواست تسهیلات نمونه‌سازی را ثبت کردیم که ۱۰۰ میلیون آن برای تولید ۱۰ دستگاه مصوب شد.
آقاکثیری در مورد دیگر محصولات دانش بنیان این شرکت گفت: پرفروش‌ترین محصول شرکت، ژل ازولیو متشکل از روغن زیتون فوق خالص، موم زنبور عسل، گاز ازن و اسانس بابونه است که با بهبود اکسیژن‌رسانی به بافت‌های آسیب دیده، منجر به بازسازی سلول‌ها می‌شود. همچنین در زخم‌های مزمن و جراحات پوستی موثر است و بطور کلی موارد مصرف آن برای زخم بیماران دیابتی، انواع سوختگی، زخم بستر، زرد زخم، تب خال، انواع زخم‌های عفونی، جراحات، التهابات و ناراحتی‌های پوستی، اگزما و پسوریازیس، رفع جای زخم، جوش صورت، هموروئید، عفونت پای ورزشکاران و عفونت‌های قارچی ناخن است.
وی ادامه داد: همچنین محصول دیگر شرکت، اکسترنال فیکساتور فضایی اصلاح ناهنجاری‌های استخوانی تحت عنوان فیانا است. این دستگاه یک فیکساتور خارجی برای اصلاح ناهنجاری‌های استخوان، افزایش طول و یا همراستا کردن استخوان بر اساس تکنیک جراحی الیزاروف است. این فیکساتور خارجی از توانایی طبیعی بدن انسان برای ساخت بافت استخوانی جدید بهره می‌برد و به جراح توانایی جابجایی دقیق استخوان به منظور قرارگیری در راستای صحیح آناتومیکی را می‌دهد. فیکساتور فیانا دور اندام قرار گرفته و به کمک پین و یا شانزهایی که از میان پوست و استخوان عبور می‌کنند به دو سمت حلقه‌ها محکم می‌شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.