صفحه اصلی / سیاسی / دولت / همزمان با هفته دولت دو واحد گلخانه ای در ارس به بهره برداری رسید
همزمان با هفته دولت دو واحد گلخانه ای در ارس به بهره برداری رسید

با حضور مشاور رییس جمهور؛

همزمان با هفته دولت دو واحد گلخانه ای در ارس به بهره برداری رسید

همزمان با هفته دولت و با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی «واحد گلخانه ای ساقه زرین ارس» و «واحد گلخانه ای کشت و صنعت مروارید ارس» افتتاح و به بهره برداری رسید.

«واحد گلخانه ای ساقه زرین ارس» با سرمایه گذاری ۲۳ میلیارد ریالی در زمینی به وسعت بیش از ۱۰ هزار متر مربع در سایت گلخانه ای ارس احداث شده است.
در این واحد تولیدی با اشتغالزایی ۱۴ نفر، سالانه ۲۵۰ تن انواع صیفی جات هیدروپونیکی تولید خواهد کرد.

«واحد گلخانه ای کشت و صنعت مروارید ارس» نیز با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریالی در زمینی به وسعت بیش از ۹ هزار متر مربع در سایت گلخانه ای ارس افتتاح شد.
این واحد تولیدی با اشتغالزایی ۹  نفر، سالانه ۲۵۰ تن انواع صیفی جات هیدروپونیکی تولید خواهد کرد.

گفتنی است؛ مرتضی بانک، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در سفر یکروزه خود به منطقه آزاد ارس ۶ طرح عمرانی و صنعتی به ارزش ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۲۲۵ نفر را افتتاح و از تعدادی از واحدهای تولیدی منطقه بازدید می کند.

منطقه آزاد ارس با بیش از ۵۰ هزار هکتار وسعت در حاشیه رودخانه مرزی ارس در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری نخجوان هم مرز است با احداث خط راه آهن از منطقه آزاد ارس تا خاک ترکیه، می تواند منطقه شمال غرب را به گذرگان اصلی ترانزیت ریلی اروپا و منطقه قفقاز تبدیل کند؛ خط آهن جلفا ـ تبریز نیز با ۱۰۲ سال قدمت، قدیمی ترین خط آهن ایران محسوب می شود که برقی و در زمان حاضر فعال است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.