صفحه اصلی / اصناف / روند کاهشی طلای جهانی متوقف شد
روند کاهشی طلای جهانی متوقف شد

روند کاهشی طلای جهانی متوقف شد

کسب و کار نیوز - قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار بالا رفت اما صعود بازارهای سهام روند رشد این فلز ارزشمند را محدود کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۹۳۵ دلار و ۸۸ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد رشد، به ۱۹۴۱ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه هفت دلار و ۸۰ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش یافته و در ۱۹۳۹ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود که پایینترین قیمت در حدود یک ماه اخیر بود.

سرمایه گذاران منتظر سخنرانی روز پنج شنبه جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در سمپوزیوم جسکون هال به منظور بررسی روند سیاست پولی و برنامه بانک مرکزی برای مدیریت احیای بلندمدت از پاندمی ویروس کرونا هستند.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: توجه زیادی به سمپوزیوم جکسون هال و سخنرانی پاول وجود دارد. تصور می کنم بازارها تا زمان برگزاری این رویداد تمایلی به جهت گیری ندارند. همچنین قیمت طلا به دقت حرکات قیمت دلار را دنبال می کند. قیمت طلا از ابتدای ماه جاری با این احساس که بانک مرکزی آمریکا در زمینه توسعه ابزار سیاست پولی خود اقدام نخواهد کرد، عقب نشینی کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، بانکهای مرکزی سراسر جهان تدابیر محرک مالی گسترده ای را برای تعدیل پیامدهای منفی شیوع ویروس کرونا بر اقتصادشان به اجرا گذاشته اند که به رشد ۲۸ درصدی قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون کمک کرده است.

این پاندمی تاکنون ۲۳.۳۱ میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و شمار قربانیانش از مرز ۸۰۰ هزار نفر عبور کرده است. نرخهای بهره پایینتر ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را تحت فشار قرار می دهد در حالی که جذابیت سرمایه گذاری در طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد.

شاخص دلار در معاملات روز سه شنبه ۰.۱ درصد در برابر رقیبانش کاهش پیدا کرد.

عامل دیگری که به جذابیت طلا لطمه زد، صعود بازارهای سهام آسیا بود که از نشانه های پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین و صعود جدید وال استریت دلگرم شده بودند.

در بخش فنی، وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز اظهار کرد با توجه به الگوهای فنی اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۹۱۱ دلار را امتحان کند. در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۶ درصد صعود کرد و به ۲۶ دلار و ۷۱ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۲ درصد افزایش یافت و ۹۲۶ دلار و ۳۲ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، در ۲۱۸۰ دلار و ۴۷ سنت ایستاد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.