صفحه اصلی / اصناف / تکذیب گم شدن ۳ میلیون تن نهاده دامی
تکذیب گم شدن ۳ میلیون تن نهاده دامی

از معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام شد:

تکذیب گم شدن ۳ میلیون تن نهاده دامی

کسب و کار نیوز - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی با تاکید بر اینکه ۲ تا ۳ میلیون نهاده گم نشده است و این مسئله را تکذیب می کنم، گفت: تفاوتی در مقدار وارد شده و توزیع شده نهاده ها وجود دارد ولی این مقدار ۳ میلیون تن نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز، مرتضی رضایی در نشستی که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد با  اشاره به در نظر گرفتن تسهیلات برای تولیدکنندگان مرغ لاین آرین اظهار کرد:برای تمام مرغدارانی که مبادرت به جوجه ریزی مرغ لاین می کنند تمام نهاده ها را به صورت ۱۰۰ درصد تامین می کنیم و موافقت نامه ای با بانک کشاورزی منعقد شده است که ۸ ماه به مبلغ ۲۰۰هزارتومان به ازای هر قطعه تسهیلات با سود ۶ درصد در اختیارشان قرار می‌ گیرد. همچنین تضمین خرید و امکان صادرات برای تولیداتشان هم وجود دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تا سال قبل تمام گله‌های اجداد به کشور وارداتی بود، با اقدامات انجام شده امسال ۵٠ درصد آن در داخل تولید شده و  تا پایان سال ۱۴۰۰ در تولید گله های اجداد مرغ گوشتی به خود کفایی در این بخش خواهیم رسید. وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود ۲ تا ۳ میلیون تن نهاده های دام و طیور در سیستم توزیع گم شده است و آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟ گفت: دو تا سه میلیون نهاده گم نشده است و  آن را تکذیب می کنم، تفاوتی در مقدار وارد شده و توزیع شده نهاده ها وجود دارد ولی این مقدار سه میلیون تن نیست. وی اضافه کرد: دولت و دستگاه های نظارتی حتی از یک گرم این نهاده هایی که با ارز دولتی وارد شده، نمی گذرد و باید واردکننده و مصرف کنندگان آن مشخص باشد، همچنین نظارت هایی نیز در این زمینه صورت می گیرد و از تولیدکنندگان هم درخواست داریم اگر ‌مواردی تخلف  در زمینه نهاده ها مشاهده کردند حتما گزارش دهند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.