صفحه اصلی / اجتماعی / سرمایه‌گذاری ۲۲۲ میلیاردی بنیاد برکت در جزیره هرمز
سرمایه‌گذاری ۲۲۲ میلیاردی بنیاد برکت در جزیره هرمز

مدنی با اشاره به برگزاری جشن برکت هرمز خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۲۲۲ میلیاردی بنیاد برکت در جزیره هرمز

کسب و کار نیوز -

به گزارش کسب و کار نیوز، امیرحسین مدنی با اشاره به برگزاری «جشن برکت هرمز» با حضور عبدالعلی صاحب‌محمدی معاون ستاد اجرایی فرمان امام، مقامات استانی و محلی و اهالی جزیره هرمز گفت: در این جشن، ۳۰ دست جهیزیه به ارزش ۶ میلیارد ریال به زوج‎های جوان هرمزی اهدا و همچنین مرمت ۷۰ باب مسکن ساکنان این جزیره آغاز شد.مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: در جشن برکت هرمز همچنین اقلام مورد نیاز مراکز آموزشی فرهنگی هرمز به ارزش ۱۵ میلیارد ریال اهدا و هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج جزیره تامین و مراسم عقد یک زوج جوان ساکن این جزیره به شکل نمادین برگزار شد.
وی در تشریح اقدامات بنیاد برکت در جزیره هرمز گفت: بنیاد برکت طی سه سال فعالیت در هرمز، بیش از ۱۴۴ طرح اشتغال‌زایی و ۹۸ پروژه عمرانی و زیربنایی را در این جزیره به بهره‌برداری رسانده است.
مدنی تاکید کرد: راه‌اندازی ۱۴۴ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور باعث ایجاد بیش از ۴۳۲ فرصت شغلی در هرمز شده است و ۸۵ متقاضی دیگر نیز در مرحله اخذ تسهیلات اشتغال‌زایی قرار دارند.‌ همچنین بیش از ۱۷ گروه توسعه محلی و ۱۵ صندوق پس‌انداز کسب و کار در این جزیره تشکیل شده است.
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جزیره هرمز در حوزه گردشگری عنوان کرد: در همین راستا، بیشتر مشاغل ایجاد شده توسط بنیاد برکت در رسته‌های شغلی مرتبط با گردشگری و خدمات جانبی آن، صنایع دستی، بوم‌گردی، تولید پوشاک و مشاغل خدماتی است.وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۲۲۲ میلیارد ریالی بنیاد برکت در حوزه‌های اشتغال‌زایی و عمرانی و زیربنایی در هرمز تصریح کرد: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و عمرانی بنیاد مهاجرت معکوس را در جزیره هرمز رقم زده و باعث بازگشت یک‌هزار نفر از اهالی این جزیره شده است.

 

 

مدیرعامل بنیاد برکت درباره برنامه‌های اشتغال‌زایی این بنیاد در جزیره هرمز برای سال جاری نیز توضیح داد: امسال اجرای یک‌صد طرح اشتغال‌زایی در دستور کار بنیاد قرار دارد که راه‌اندازی این یک‌صد طرح، ۳۰۰ شغل را به دنبال خواهد داشت. مدنی در خصوص طرح‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در جزیره هرمز نیز گفت: پروژه رینگ دور جزیره را به‌عنوان یکی از پروژه‌های گردشگری در دستور کار قرار داده‌ایم که برای این پروژه تا به امروز ۱۰ هزار متر زیرسازی و ۱۰ هزار متر آسفات انجام و سه هزار متر پیاده‌روسازی نیز انجام شده است.
وی تاکید کرد: بخش سامان‌دهی سواحل غربی و شرقی هرمز را مد نظر قرار دادیم که در این خصوص قسمت غربی به اتمام رسیده و قسمت شرقی نیز ۳۰ درصد آن آغاز و هم‌اکنون ادامه دارد. مدیرعامل بنیاد برکت اظهار داشت: ۱۰ کیلومتر از تعویض لوله‌های فرسوده شهر و توسعه شبکه آب‌رسانی هرمز به اتمام رسیده و ادامه عملیات آن در حال اجراست و همچنین توسعه شبکه فاضلاب این جزیره نیز به طول یک کیلومتر در دست اقدام است. در حوزه پسماند جزیره، فاز اول نیز در حال انجام و فاز دوم هم به‌زودی آغاز خواهد شد.
به گفته وی، در بحث روشنایی هرمز نیز حدود ۲۷۰۰ متر روشنایی در جزیره و همچنین ۵۱۰۰ متر در طول رینگ، روشنایی انجام شده است. مدنی همچنین از تکمیل مسکن مهر، احداث سه خانه عالم، راه اندازی خانه وزنه‌برداری و کمپ ورزش‌های ساحلی به عنوان دیگر پروژه‌های عمرانی بنیاد برکت در جزیره هرمز نام برد. گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز یک‌هزار و ۵۱ طرح توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۹۶۱ میلیارد ریال در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.