صفحه اصلی / اسلایدر / رتبه بندی خدمات پس از فروش تولیدکنندگان لوازم خانگی؛ به زودی
رتبه بندی خدمات پس از فروش تولیدکنندگان لوازم خانگی؛ به زودی

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی در گفتگوی اختصاصی با «کسب و کار» خبر داد

رتبه بندی خدمات پس از فروش تولیدکنندگان لوازم خانگی؛ به زودی

کسب و کار نیوز - دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی در گفتگو با «کسب و کار» با بیان اینکه خدمات پس از فروش، خط قرمز ماست، گفت: «ما در انجمن سیستمی را پیش می بریم که تمام خدمات پس از فروش واحدهای تولیدی لوازم خانگی را رنکینگ کنیم. یعنی انجمن ورود کرده و خدمات پس از فروش واحدها را رتبه بندی و به آنها اعلام کند، و ایرادات و نواقص آنها را بگوید. انجمن چنین برنامه ای را دارد که به این قضیه ورود پیدا کند و با کمک سازمان حمایت این رنکینگ را انجام بدهد. قطعا این کار به زودی انجام خواهد شد.»

به گزارش کسب و کار نیوز، عباس هاشمی گفت: «تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی موظف هستند در قبال دوره گارانتی متعهدشده خود و یا بعد از گارانتی، دوره وارانتی که تامین قطعات خواهد بود، به مشتری پاسخگو باشند زیرا جزو سیستم خدمات پس از فروش این شرکت هاست. دوره گارانتی به صورت مدون در قالب یک دفترچه در اختیار خریدار قرار می گیرد. اگر کالای خریداری شده به هر دلیل دچار اشکال شود، در دفترچه گارانتی مشخص شده که دلایل اشکال آن چیست و آیا این دلایل جزو گارانتی هست یا خیر. بنابراین این موارد چیزی نیست که تولیدکننده ای بخواهد کم فروشی کند یا از تعهدی که دارد، تخطی کند. دوره گارانتی مورد به مورد و شرکت به شرکت و حتی کالا به کالا یا قطعه به قطعه متفاوت است. بنابراین این دفترچه مشخص کننده موارد دقیق گارانتی است که خریداران باید به آن توجه کنند. مضاف بر اینکه ببینند آن اتفاقی که برای کالای خریداری شده افتاده در اثر چه عواملی بوده است. درنهایت واحدهای تولیدی لوازم خانگی براساس دفترچه و تعهدی که برای گارانتی و وارانتی دارند صددرصد پاسخگو هستند و البته باید پاسخگو باشند و چنانچه موردی پیش بیاید، سازمان حمایت ناظر است و می تواند از حقوق مصرف کننده حمایت کند. همچنین موارد تخطی شده اگر به انجمن منتقل و منعکس شود، ما نیز می توانیم از طریق واحد مربوطه پیگیری کنیم؛ اما سازمان حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف کننده مسئولیت مستقیم آن را دارد. البته ناگفته نماند که واحدهای تولیدی از تعهداتی که خود متقبل شده اند، تخطی نخواهند کرد.»

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی در پاسخ به سوال «کسب و کار» مبنی بر اینکه خریداران چگونه به فروشندگان اعتماد کنند، گفت: «مردم در زمان خرید باید توجه داشته باشند که فروشگاهی که به آن مراجعه کرده اند، نمایندگی اصلی واحد تولیدی باشد. برخی از فروشگاه ها به نام نمایندگی اصلی مردم را می فریبند و لوازم خانگی را با قیمت بالا به خریدار می فروشند. البته اگر نمایندگی قانونی یک برند نیز تخطی کند به طور یقین باید با او برخورد شود. حقوق مصرف کننده به هیچ وجه قابل معامله نیست. حق مصرف کننده باید حفظ شود و در نهایت اگر زمانی اتفاقی بیفتد که واحدهای تولیدی یا نمایندگان قانونی آنها زیر بار نمی روند باید به سازمان حمایت منتقل و منعکس شود و از آن طریق مورد پیگیری قرار بگیرد. ولی واحد تولیدی طبق دفترچه تعهداتی که دارد قطع به یقین پاسخگوست و البته باید هم پاسخگو باشد. ما در این موارد با هیچ تولیدکننده ای تعارف نداریم لذا حقوق مصرف کننده در اولویت نخست است. در مواردی که نمایندگی های متفرقه و حتی اصلی کوتاهی می کنند واحد تولیدی اصلی ورود پیدا می کند.»

هاشمی در ادامه به «کسب و کار» گفت: ما در انجمن سیستمی را پیش می بریم که تمام خدمات پس از فروش واحدهای تولیدی لوازم خانگی را رنکینگ کنیم. یعنی انجمن ورود کرده و خدمات پس از فروش واحدها را رتبه بندی و به آنها اعلام کند، و ایرادات و نواقص آنها را بگوید. انجمن چنین برنامه ای را دارد که به این قضیه ورود پیدا کند و با کمک سازمان حمایت این رنکینگ را انجام بدهد. قطعا این کار به زودی انجام خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

۳۸۰ هزار مجوز کسب و کار، الکترونیکی شد/ اعلام فهرست دستگاه‌ها در تبدیل مجوزهای کاغذی

به گزارش کسب و کار نیوز ، در میان دستگاه‌هایی که بیشترین تبدیل مجوز کاغذی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.