صفحه اصلی / اصناف / تأمین زمین ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن ملی
تأمین زمین ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن ملی

تأمین زمین ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن ملی

کسب و کار نیوز - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بر اساس تازه‌ترین آمار، متقاضیان مسکن ملی تحت مسئولیت این بنیاد ۲۲۰ میلیارد تومان آورده اولیه طرح را واریز کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا تابش در خصوص آخرین اقدام بنیاد مسکن برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، گفت: کلنگ افتتاح تعدادی از واحدهای مسکن ملی تحت مسئولیت بنیاد در هفته دولت به زمین زده می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به این مطلب که در مجموع معادل ۵۰ هزار واحد در چند گروه ساخت مسکن ملی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است، افزود: از حدود ۵۰ هزار واحدی که تأمین زمین شده حدود ١٣ هزار واحد توسط بنیاد مسکن، مستقیماً احداث می‌شود، ۱۱ هزار و ۴۴۷ واحد توسط خود مردم و به شکل مشارکتی با حمایت بنیاد مسکن، ۱۴ هزار و ۸۳۴ واحد به شکل انبوه سازی توسط انبوه سازان زیر نظر بنیاد و ۹ هزار و ۴۰۰ واحد انفرادی ساخته خواهد شد. تابش اعلام کرد: بر اساس تازه‌ترین آمار، تاکنون پرونده ۵۱۲۴ متقاضی مسکن ملی کامل شده که این تعداد آورده اولیه واحدهای خود را تأمین کرده و در حسابی به همین منظور واریز کرده‌اند که رقمی معادل ۲۲۰ میلیارد تومان، است.

وی یادآور شد: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان باید تا ۱۵ شهریور، آورده خود را برای مسکن ملی به حسابی تحت همین عنوان واریز کنند. چنانچه واریز اولیه مسکن ملی توسط بخشی از متقاضیان انجام نشود، آنها حذف خواهند شد. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص افزایش تسهیلات مسکن روستایی از ۴۰ به ۵۰ میلیون تومان، توضیح داد: افزایش تسهیلات مسکن روستایی به ۵۰ میلیون تومان در هیأت دولت مصوب شده است که در هفته جاری به بانک‌ها از سوی بانک مرکزی ابلاغ می‌شود و با تعیین سهم هر بانک و ابلاغ به بانک‌ها، عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.