چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / کاهش ۵۰ درصدی ترانزیت خارجی از مرزهای آذربایجان غربی
کاهش ۵۰ درصدی ترانزیت خارجی از مرزهای آذربایجان غربی

ناظر گمرکات استان بیان کرد

کاهش ۵۰ درصدی ترانزیت خارجی از مرزهای آذربایجان غربی

کسب و کار نیوز:ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: ترانزیت خارجی از مرزهای استان از نظر ارزش دلاری ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, آذربد افزود: جمع کل ترانزیت خارجی از مرزهای استان از نظر وزنی بیش از ۳۲۷هزار تن و از نظر ارزش دلاری ۹۵۴میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود از نظر وزنی ۳۶ درصد و از نظر ارزشی ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری میزان ترانزیت داخلی استان از نظر وزنی ۹۶.۱۸۹تن و از نظر ارزش دلاری ۱۴۲ میلیون دلار بوده، خاطر نشان کرد: آمارها نشان می دهد ترانزیت داخلی استان از نظر وزنی ۳۸ در صد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۷۴ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی در خصوص میزان تردد مسافر از مرزهای استان نیز یادآور شد: از آغاز سال جاری تاکنون تعداد ۲۶هزار و ۴۱۲ مسافر از مرزهای استان وارد کشور شده و تعداد ۱۷هزار و ۳۱۰ مسافر از طریق مرزهای استان از کشور خارج شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد مسافران ورودی ۹۷ درصد و تعداد مسافران خروجی ۹۸ درصد کاهش داشته است که این کاهش متاثر از شیوع کرونا و عدم پذیرش مسافر توسط کشورها است.

آذربد ادامه داد: تردد خودرو از مرزهای آذربایجان غربی در مدت چهار ماهه نخست سال جاری ۸۲ هزار و ۸۹۵ مورد ثبت شده که از این تعداد ۹۸ تردد مربوط به سواری و مابقی کامیون و تریلر بوده است.

وی افزود: در چهار ماهه نخست سال گذشته میانگین تردد روزانه کامیون و تریلر روزانه ۲۷۶ مورد، اتوبوس ۸۰۰۰مورد و سواری بیش از ۴۷هزار مورد بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.