صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / تولید نفت بی‌پی در جمهوری آذربایجان کاهش یافت
تولید نفت بی‌پی در جمهوری آذربایجان کاهش یافت

تولید نفت بی‌پی در جمهوری آذربایجان کاهش یافت

کسب و کار نیوز:بی‌پی اعلام کرد که تولید نفت این شرکت در پروژه‌های جمهوری آذربایجان در نیمه نخست امسال هشت درصد کاهش یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, شرکت بزرگ نفتی بی‌پی روز پنجشنبه (۲۳ مردادماه) اعلام کرد که سطح تولید نفت پروژه‌هایش در جمهوری آذربایجان در نیمه نخست سال جاری میلادی به ۴۹۸ هزار  بشکه در روز رسیده است. سطح تولید این شرکت در مدت مشابه پارسال ۵۴۲ هزار بشکه در روز بود.

میدان‌هایی که بی‌پی از آنها بهره‌برداری می‌کند، بیشتر تولید نفت آذربایجان را تشکیل می‌دهند.

بی‌پی افزود که در ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۰، این شرکت در جمهوری آذربایجان بیش از ۱۲ میلیون تن نفت و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب (BCM) گاز همراه تولید کرده است.

کنسرسیومی به رهبری بی‌پی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هزینه‌های عملیاتی آن در میدان‌های نفتی چراغ گونشلی آذربایجان (ACG) در این دوره به ۲۶۸ میلیون دلار و هزینه سرمایه آن به ۹۴۷ میلیون دلار رسیده است.

این کنسرسیوم تصریح کرد که واحدهای آذربایجان آن در میدان شاه‌دنیز ۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی و یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن میعانات تولید کرده‌اند.

مخارج عملیاتی میدان شاه‌دنیز در نیمه نخست امسال ۴۰۹ میلیون دلار و هزینه سرمایه آن حدود ۴۵۲ میلیون دلار بود که بخش عمده آن مربوط به پروژه شاه‌دنیز دوم بود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس قانون بیمه بیکاری، تمام افرادی که مشمول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.