صفحه اصلی / استان ها / استفاده از پهپادهای ارتش در تامین امنیت استان کرمان
استفاده از پهپادهای ارتش در تامین امنیت استان کرمان

استاندار کرمان خواستار شد

استفاده از پهپادهای ارتش در تامین امنیت استان کرمان

کسب و کار نیوز:استاندار کرمان گفت: نیاز به پشتیبانی نزدیک هوائی در کویر داریم که اختیار آن در استان کرمان باشد. وسعت کویر بسیار زیاد است و اکنون تامین امنیت این منطقه به مراتب مشکل تر از گذشته است زیرا حضور گردشگران، محققان، کمپ های کویری و گردشگری در این منطقه، مدیریت کویر را مشکل تر کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر”محمدجواد فدائی” امروز ۲۷ مردادماه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوبشرق ارتش اظهار کرد: قرارگاه منطقه ای جنوبشرق نقطه قوتی برای استان کرمان هم به لحاظ امنیت منطقه و هم پشتیبانی و حمایت برای منطقه است.

وی افزود: تفاهمنامه خوبی بین استانداری و قرارگاه منطقه ای جنوبشرق به امضاء رسیده که در بحران ها با همکاری متقابل، کارهای پیشگیری، مدیریت رودخانه ها و سیلاب ها و … دنبال شود.

فدائی تصریح کرد: در ایام شیوع کرونا نیز ارتش بیمارستان آماده و نقاهتگاه تجهیز کردند. ایستگاه های غربالگری داشتند که از این کمک ها و خدمات قدردانی می کنم که در کنار خدمات، فعالیت نظامی خودشان را داشتند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه حضور امیر معمارباشی در شورای تامین نقطه قوتی بود، بیان کرد: در زمان وی توسعه خوبی در نیروی زمینی در استان کرمان صورت گرفت و استقرار تیپ ۲۲۳ واکنش سریع تصویب و زمینی برای استقرار این تیپ در نظر گرفته شده و امیدواریم این کارهای توسعه ای توسط امیر غلامعلیان ادامه یابد.

وی اظهار کرد: در بحران هایی که در استان کرمان در وقوع سیل داشتیم ارتش کمک های بسیار خوبی به استان کرد و با تجهیزات مهندسی در ترمیم سیل بندها و احداث سیل بندهای جدید کمک کرد.

فدائی با اشاره به مشکلات منطقه بیان کرد: نیاز به پشتیبانی نزدیک هوائی در کویر داریم که اختیار آن در استان کرمان باشد. وسعت کویر بسیار زیاد است و اکنون تامین امنیت این منطقه به مراتب مشکل تر از گذشته است زیرا حضور گردشگران، محققان، کمپ های کویری و گردشگری در این منطقه، مدیریت کویر را مشکل تر کرده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه درخواست داریم اختیار پشتیبانی نزدیک هوائی در استان باشد تا با مصوبه شورای تامین در مواقع ضروری عمل کند تصریح کرد: استفاده از پهپادهای ارتش مسئله دیگر در تامین امنیت استان است که باید تصمیم گیری این مسئله نیز در استان باشد. زیرا برخی مواقع برای طی شدن سیر طولانی دریافت مجوزها، نمی توانیم در مشکلات به موقع عمل کنیم.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان بیان کرد: یکی از نیازهای دیگر، استفاده از بالگردهای ارتش در آتش سوزی ها به ویژه در ارتفاعات است زیرا نیروهای پیاده نمی توانند به موقع به محل برسند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.