صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / صادرات نفت عربستان به آمریکا کاهش می‌یابد
صادرات نفت عربستان به آمریکا کاهش می‌یابد
صادرات نفت عربستان

صادرات نفت عربستان به آمریکا کاهش می‌یابد

کسب و کار نیوز:عربستان در حال متمرکز کردن کاهش تولید نفت خام خود در آمریکاست و صادرات نفت ریاض به واشنگتن کاهش می‌یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, عربستان در تلاش برای کاهش حجم ذخیره‌سازی نفت در آمریکا و متعادل کردن عرضه و تقاضا در حال کاستن از صادرات نفت به ایالات متحده آمریکا برای دومین بار در سه سال گذشته است.

داده‌های هفتگی مربوط به ذخیره‌سازی نفت ایالات متحده آمریکا به‌طور مرتب توسط تحلیلگران و معامله‌گران نفتی بررسی می‌شود. با وجود کاستی‌های آن، این ارقام روزآمدترین تصویر تغییرات رخ داده در توازن بازار نفت را ارائه می‌دهد و بر تصمیم‌گیری‌های تجاری و قیمت‌های نفت خام در سراسر جهان تأثیرگذار است.

تغییر جریان نفت خام به داخل و خارج از بنادر آمریکا می‌تواند تأثیر زیادی بر سطح ذخیره‌سازی‌ نفت ایالات متحده آمریکا داشته باشد. ریاض به وضوح به این نتیجه رسیده که زمان آن شده است که تلاش خود را در پایین آوردن حجم ذخیره‌سازی بسیار زیاد آمریکا در ماه‌های مه و ژوئن ایفا کند. همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش تولید عربستان در آن زمان سبب افزایش ذخیره‌سازی تجاری نفت خام آمریکا شد.

بالا رفتن حجم ذخیره‌سازی نفت عاملی برای کاهش قیمت نفت به شمار می‌آید. شفاف‌ترین حجم ذخیره‌سازی جهان در آمریکاست، زیرا اداره اطلاعات انرژی این کشور به‌طور هفتگی گزارش ذخیره‌سازی نفت خود را اعلام می‌کند. این در حالی‌ است که این شفافیت در دیگر تولیدکنندگان عمده نفت وجود ندارد. برای نمونه، چین در سال ۲۰۱۷ ارائه اطلاعات رسمی خود درباره سطح ذخیره‌سازی این کشور را متوقف کرد.

بنابراین جای تعجب نیست که عربستان برای پایین آوردن حجم ذخیره‌سازی نفت جهان بر کاهش صادرات نفت خام خود به آمریکا متمرکز شده باشد. این همان سیاستی است که سه سال پیش و اندکی پس از تشکیل ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به اوپک پلاس، اتخاذ کرد و انخستین توافق عرضه آن با مشکل روبه‌رو شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.