صفحه اصلی / سرخط خبرها / تولید و عرضه نیاز بازار مسکن
تولید و عرضه  نیاز  بازار مسکن

وحید شقاقی، اقتصاددان

تولید و عرضه نیاز بازار مسکن

بخش مسکن حداقل ۳۰ درصد هزینه خانوارها را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که در وضعیت موجود باید به تولید و عرضه بیشتر مسکن اهتمام داشته باشیم. مسکن ملی هم مانند دیگر طرح های دولتی دچار دست اندازهای بسیاری شده که متقاضیان را از واریز پول منصرف کرده است. تولید و عرضه بیشتر مسکن راه نجات مردم و کاهش مشکلات بازار مسکن است. راهکاری که در سالهای اخیر کمترین توجه به آن شده است. کمبود مسکن موجب افزایش اجاره نشینی مردم و سواستفاده دلالان در ایجاد گرانی هاست. بنابراین با رفع مشکلات در این حوزه به ویژه افزایش میزان ساخت‌وساز شاهد بهبود اوضاع معیشتی، کنترل تورم و افزایش قدرت خرید مردم خواهیم بود.
طرح ملی مسکن طرحی مبهم است و با وجود پیگیری های زیاد اطلاعات چندانی از نحوه اجرای آن وجود ندارد. جزئیات طرح مسکن ملی شفاف نیست و تاکنون اطلاعات قابل توجهی در خصوص این پروژه ارائه نشده است. موارد غیرشفاف بسیاری درباره طرح اقدام ملی مسکن وجود دارد که باید از سوی وزارت راه و شهرسازی مرتفع شود.
اما تحقق تولید و عرضه مسکن به اندازه نیاز متقاضیان باید حمایت در خصوص تأمین منابع مالی پروژه‌ها، ارائه زمین‌های ارزان قیمت با تعیین شروط مشارکتی مناسب و تسریع در فرآیند کسب مجوزهای ساخت‌وساز وجود داشته باشد تا بدین ترتیب سرمایه‌گذاری برای تولید مسکن جذاب شود. در واقع نیاز بازار مسکن تحقق تولید میلیونی مسکن است.

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.