صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / افزایش تولید اتان فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی
افزایش تولید اتان فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی
فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی

افزایش تولید اتان فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی

کسب و کار نیوز:مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایش تولید اتان فازهای ۲۰ و ۲۱ این مجتمع گازی خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, هادی چابوک گفت: از ابتدای امسال و همسو با تحقق نامگذاری سال جهش تولید، برنامه‌های لازم برای اجرایی شدن این شعار در دستور کار واحدهای مختلف پالایشگاه قرار گرفته که خوشبختانه درباره محصول راهبردی اتان این مهم محقق شده و تلاش‌ها برای دسترسی به ظرفیت طراحی تولید اتان در حال پیگیری است.

وی افزود: با همکاری گروه‌های مختلف پالایشگاه مهندسی، بهره‌برداری و تعمیرات، میزان تولید اتان پالایشگاه پس از انجام تعمیرات اساسی و با اقدام‌های اثربخشی همچون تعمیرات اساسی توربواکسپندرهای هر چهار ردیف تصفیه گازی رشد چشمگیر داشته است.

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه این کار برای نخستین بار انجام شده و نقش مهمی در تولید اتان پالایشگاه هشتم داشته است، تصریح کرد: از دیگر اقدام‌های انجام‌شده، بهینه‌سازی شرایط فرآیندی و تغییر سیکل احیای بسترهای خشک‌کن ردیف‌های گازی است.

چابوک اظهار کرد: هم‌اکنون نیز پس از انتخاب پالایشگاه هشتم به‌عنوان پایلوت برای تست حذف گاز دی‌اکسید کربن با هدف افزایش بازیافت اتان از سوی مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران، پس از برگزاری نشست‌های مقدماتی و بررسی شرایط و تهیه دستورعمل‌های فرآیندی، تست مذکور از تاریخ ۲۶ تیرماه با هماهنگی آن مدیریت آغاز شد که در حال انجام است.

وی یادآور شد: با انجام این موارد، بدون نیاز به تغییر یا افزودن تجهیزات جدید و فقط با بهینه‌سازی شرایط فرآیندی، افزایش محصول اتان محقق می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.